Pages

Friday, June 11, 2010

second chance

harini hari paling menakutkan dalam sejarah hubungan kami sepanjang tempoh pertunangan
tak sangka....benda yang selama ni aku anggap tak de pape boleh memberi kesan atas hubungan ni
aku sendiri pon tak tahu dan tak berani untuk berterus terang atas apa yang telah berlaku disebaliknya namun hati aku masih kekal dan utuh menyayanginya
aku sedar atas segala yang berlaku adalah berpunca dari sikap pentingkan diri aku sendiri yang tidak memikirkan perasaan orang lain
namun setelah apa yang terjadi pada hari ini
aku menjadi takut dan akan sebaik baiknya menjaga hubungan ini serta nama keluarga dan bakal keluargaku
sememangnya apa yang terjadi menjadi satu lagi sejarah hitam pahit manis aku dalam tempoh untuk mengenali siapa dia dan siapa aku
sebaik baiknya perkara ini akan ku lontarkan jaoh disudut hati dan tidak mahu memikirkannya lagi kerana ini kan meninggalkan kesan parut yang agak dalam untuk disembuh
semakin hampir tarikh yang ditunggu semakin kuat dan semakin rapat halangan dan dugaan yang melanda
aku masih lagi dalam proses untuk mempelajari pelbagai perkara untuk menyelamatkan kembali hubungan kami serta ilmu ilmu untuk berumahtangga
huhhhhhhhhhhhhhh
perkara yang terjadi pagi ini benar benar menyedarkan aku betapa pentingnya menjaga nama baik diri dan keluarga
aku benar benar terpana untuk seketika atas apa yang berlaku dan aku berharap agar perkara ini tidak lagi diulangi dimana puncanya adalah dari sikapku sendiri
alhamdulillahhhhhhhhhhhhhhhhh
sesungguhnya kau memberikan aku seorang insan yang cukup penyabar dan aku berharap agar hubungan ini kekal sepanjang hayat
aku memohon agar kau berilah aku petunjuk untuk aku berubah serta memberikan yang terbaik atas hubungan yang kami bina
moga kau restui
aku terlalu menyayanginya dan aku inginkan dia juga menyayangiku
demi mengembalikan kegembiraan dalam hubungan
kami mengambil keputusan untuk emergency leave
berbincang adalah perkara yang paling baik dalam setiap perkara yang berlaku dan alhamdulillah
perbincangan itu membuahkan hasil untuk aku memperbetulkan keadaan yang aku cipta sendiri
dugaan alam pertunangan amatlah beratttttttttt
barulah aku memahami ayat tersebut
semakin hampir semakin banyak perkara berlaku dan aku bersyukur kerana masih dapat menangani perkara ini
atas jasa baik dia juga
kami masih kekal sebagai pasangan bertunang
seharian kami memikirkan perkara ini
berjalan untuk menggembirakan hati masing masing yang sebenarnya amat terluka
mengembalikan semula nostalgia saat saat kegembiraan
aku berharap agar perkara ini tidak lagi berulang
bersyukur dan terima kasih kerana masih memberiku PELUANG KEDUA =(

No comments:

♥kawan-kawan, tinggalkan link anda supaya saya mudah menjenguk page anda semula♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© Hanidatul's Blog | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™