Pages

Monday, August 30, 2010

again about sauna


maaf kepada http://lovemeenot.blogspot.com/2010/07/rahsia-kuruskan-badan-sauna-banyak_25.html, saya mencilok info anda untuk diletakkan di page saya kerana saya rasa ia penting untuk semua orang dan  info kepada saya jugakkk

15-20 minit dari Sauna adalah setara dengan 1-2 jam berjalan cepat.

Antara manfaat sauna yang kita perolehi ialah :


1. membuang toksin
 
2. membakar kalori (mengurangkan berat badan)
3. mengurangkan jerawat dan masalah kulit
4. meningkatkan sistem immunisasi anda
5. mengurangkan tekanan dan anda akan sentiasa rasa relaks
Membuang toksin (detox). As much as 1/3 toxins dibuang melalui kulit badan - through sweat! So dengan peningkatan metabolisma badan di sauna, more toxins are released. Bila lepas je wat sauna kita akan pening. That means, toksin dalam badan kita dalam proses untuk dibuang. Lagi banyak toksin dalam badan, lagi pening la kamu. So jangan makan ubat kalau da pening ok..sebab kamu bukan sakit. Tidur adalah penawar yang terbaik untuk pening selepas sauna. Lepas toksin dah dibuang, korang juga dapat la hidup sihat sejahtera.
Membakar kalori (kurangkan berat badan). Dengan hanya duduk di sauna, metabolisma badan akan meningkat sehingga 50%. That prolonged states obviously makes our obdy burn more calories. That pulak can potentially help you to kurangkan berat badan. So cik su suggestkan korang minum air banyak-banyak sebelum korang buat sauna. Dengan cara ini, dapat membantu lagi mempercepatkan proses korang untuk slim.
Mengurangkan jerawat dan masalah kulit. Those suffering from acne, cuts or skin irritations can benefit from regular sauna sessions.What elevated heart rate and metabolism will increase the blood flow to the skin. More blood there means more bekalan nutrien and oxygen to the skin. Ini terbukti berkesan. Korang yang banyak jerawat tu leh la try buat sauna. Bukan ape. Dari korang membazirkan duit g beli produk mahal-mahal tu lebih baik la korang cuci yang dalam tu dulu sebab jerawat adalah disebabkan toksin.. aLA yang cam awal-awal cik su cakap tu...sauna kan membuang toksin.
Meningkatkan sistem immunisasi anda. With rising body temperature, our immune system produces more sickness fighting cells. This reaction indirectly boosts our sistem pertahanan badan.
Mengurangkan tekanan dan anda akan sentiasa rasa relaksToxins or not, a 15-20min stay in a sauna releases chemicals, hence reducing stress. Also heat therapy is relaxing…just like a hot bath. Semasa buat sauna, kita jugak boleh letak haruman seperti lavender atau herba-herba atau skrub. Jadi secara tak sengaja korang dah memanje kan tubuh korang...Dan korang nak tahu tak..salah satu petua kecantikan adalah memanjekan tubuh dengan terapi.

No comments:

♥kawan-kawan, tinggalkan link anda supaya saya mudah menjenguk page anda semula♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© Hanidatul's Blog | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™