Pages

Tuesday, February 8, 2011

aktiviti sepanjang cuti yang panjang + EL (emergency leave pada Isnin nya)

selamat pagi dan selamat sejahtera saya ucapkan
duduknya saya dihadapan pc ini adalah untuk meng'post'kan entry terbaru untuk tatapan kalian sekalian kawan
heheheheheh........

bosan seh harini...bos takdok
pergi berkursus bersama puan pengarah
so...i'm free!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

yehaa......

dikesempatan ini saya ingin meng'story'kan satu kisah a.k.a beberapa kisah untuk saya menghilangkan rasa boring yang amat diofis  yang sedang sejok dengan hebatnya!!!
menggigil mak nok!

btw....tak terlewat untuk saya ucapkan happy CNY pada yang meraikan...!!!
nak angpow ley??
sila emel saya kalau nak bagi ok!
hehehehe


dialu-alukan taw...........nak carik duit banyak banyak...beli umah besarrrrrrrrrrr (cita-cita saya masa kecil)

ok now we start a story

start cuti panjang mula hari khamis til ahad kan
so hari khamis tu..kami laki bini sudah membuat planning untuk painting!
yeahh...mengecattttt
saya suka mengecat!!
cik suomi pongggg kot?!!

rumah ni disediakan oleh mentua sebab dia da pindah rumah baru yang lagi cantek!!
so, mereka memberikan rumah ini kepada kami untuk didiami sementara kami berangan angan untuk membeli rumah lain...jika rezeki ada (InsyaAllah)


pada entry yang lepas..kan kami da beli barang-barang kann...so now kami nak mengaplikasikan barang  barang tersebut
salah satu dari bilik rumah kami tu belum di cat
so...now kamu lihatlah....hasilnyaaaaaaaaaaaaaa

ini gambar sebelum...sila abaikan bonet kereta encik suami yang sudah berkali kali kubicarakan supaya ianya diletakkan di tempat 'lain' dan peti ais peninggalan mentua..hehehe

 
ini selepasnya
bak kata abah saya......kale estet
heheheheheh....ada paham ka???
wat wat paham sudah la ekkk......sensitif kit mao dibicara'in' di sini ya

ni lah warna pilihan kami
separuh hari kami mengecat 
cik suami surrender mengatakan saya lebih mahir mengecat berbanding beliau
yeahhhhhhh...kan saya dah kata
saya suka mengecat!
maafla..kamera 3.2 megapix je....so tarak clear sangat

tapikan.....
sebelum tuhhh


rumah ni jadi macam ni


 

hikhikhikkkkkkk
BERSEPAH!!!!!

maaf yek.....biasa lahh...bila kita ngah 'tsunami'kan rumah
tapi skang da xde la macam tuh
saya 'memekik' kat suami suruh die pilih mana mana barang yang die nak or tanak
semakkk kannn!!!
cik suami ni jenis sayang nak buang barangggg
so bila masa pemilihan barang barang yang nak buat tuh
semua die tanak buang
saya haruss berkeras hati
menapis semua barang barang yang dia nak tuh
last sekali..hahahaha
hampir separuh dari atas berjaya dihakis di rumah itu!!
yeahhh...kemasss sketttttttt

maaf yek cik suami......saya tamao rumah jadi stor even kita ada kekosongan satu bilik
nonononono!!!!


setelah semuanya selesai dikemasin......
kami pon mamasangkan cermin idaman kami
ya ampunnn!!!!!!!!!
sukar sekaliii dehhhhhh
nasib baik kami sabarr
ahahahahah..so
ni lah hasilnya
jam yang banyak kaki tu dari hadiah perkahwinan kami

selamat duit beli jam...hahahaahhahaha


pantulan cermin itu menghadap ke bilik kedua kami
langsir???
masih dalam proses pengemaskinian
sebab tunggu puan emak membeli rail baruuu
heheehheheheheheh
yang ada tu adalah pemberian mentua ku :)

No comments:

♥kawan-kawan, tinggalkan link anda supaya saya mudah menjenguk page anda semula♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© Hanidatul's Blog | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™