Pages

Thursday, February 10, 2011

owh kek batik ku lembik..... :(

guys
seperti entry sebelum ni
kan saya nak buat kek batik kan
semalam
saya terus berBBM bersama encik suami
dan encik suami terus bawa saya ke pasaraya HERO berdekatan rumah kami
ddengan berkobar kobar saya membeli barang
hahhahaha

siyes semangat tak sabar nak buat

sesampai je kat rumah
saya sediakan dulu makanan untuk encik suami
ketuk ketang la saya didapur untuk menyiapkan makanan

menu semalam??
simple but nice
hikhikhikkk
habis lichinnnn semua
tak membazir..alhamdulillahh

selepas siap je saya terus buat kek taw
tiba tiba saya terlupa macam mana nak buat
almaklumlah....tak pernah buat kan

saya main letak je la semua bahan bahan yang saya beli tu

hurmmm....dah memang tangan bukan jenis tangan orang dapur
buat kek je mesti tak menjadi
tak tahu la mana silapnya

ke saya terover letak bahan bahan kot
haihhhh!!!

nasib baik la kira masih boleh dimakan lagi
encik suami ni memang jenis pemakan
die kata sedap!
saya lega la sebab die masih boleh 'masuk'

tapi saya yang tak puas hati
sebab tak menjadi seperti yang diharapkan



ni la ropenye....coklatnya lembik 
hurmmm....
pasni saya nak buat ikot resepi kawan saya pulak
mintak mintak la menjadi

saya bawak ofis pagi ni
suruh kawan saya rasa
kata mereka ok cuma lembik
waaaaaaaa.........




p/s: bila la nak menjadi betul betul nih...................................

3 comments:

Lieya said...

Nie mesti terlebey majerin or mentega. or letak air... nah amik nie resepi paling mudah.

750 grm milo
1 tin kecik susu cap junjung
1 cawan mentega
kacang tanah yg telah digoreng & diblender
biskut marie

cara2
Masukkan mentega, susu ngan milo dlm periuk kemudian masak sampai bahan mendidih atas api yg kecik, kemudian tutup api & masukkan kacang dan biskut marie gaul rata. Kemudian masukkan bahan td ke dlm plastik, sambil urut supaya rata. Lepas tu masukkan dlm peti sejuk. Bila dah keras dah boleh potong2 and terus ngap, kompom rangup dan sedap. good luck :D

= d = said...

xpe..
practice makes perfect..
=)

nyway.. i follow ur blog..

hanidatul shatira said...

d : hehehe.tulah..practice makes perfect but tak perfect2 pon...sobsob...huhuuhhu

kak lieya : owh..letak kacang plak???hehehehe..new recepi tu..okies..nanti sye buat lagik k.....thanxxxx

♥kawan-kawan, tinggalkan link anda supaya saya mudah menjenguk page anda semula♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© Hanidatul's Blog | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™