Pages

Tuesday, August 9, 2011

alhamdulillah, rezeki di bulan baik

Alhamdulillah

tiada perkataan lain yang boleh diungkap
 atas kurniaan rezeki Mu Ya Allah

berita baik
dapat bonus separuh bulan gaji

heheheheheheh

masih lagi menunggu rezeki itu
tapi mungkin belum masanya
Allah Maha Mengetahui saat yang paling sesuai untuk hani


berbalik pada rezeki bonus tu
kalau orang orang swasta dengar
"alah, separuh gaji je kot, kitorang ni berbulan gaji"

hurm...tak kisahlah
walaupun gempak jugak dengan swasta punya bonus
tapi
dapat yang macam ni pon hani da bersyukur sangat
sekurang kurangnya dapa meringankan beban belanja time raya nanti
ye lah
nak pergi rumah saudara mara
musim musim orang kahwin lepastu
semua tu pakai DUIT

nasib baik la baju raya n langsir semua da siap sebelum puasa lagi
so
untuk keperluan rumah pun alhamdulillah dah dibeli sebelum puasa
tinggal baju raya en asben je belum di beli
tu pon baju kasual je
hani tak perlu baju baju kasual ni
i'm prefer to get the formal suits
hhehehe...like baju kurung
sebab??
 
boleh bawak pergi kerja lepas tu
then
bayar kuih raya je
setakat ni hani baru order sejenis je kuih raya
tapi dengan bilangan yang banyak
5 bekas
hihihihi
banyak la tu kan

sebab??
semua orang suka
 
sebekas untuk mak hani
sebekas untuk mentua hani
sebekas untuk abang hani
sebekas untuk opah hani
sebekas untuk hani


ok nice !!!!

tak nak bebanyak kuih
sebab hani tak makan sangat kuih raya
cuma more to kerepek kerepek je la

beli afta balek raya pon bole
sebab raya ni
nak balek kampung opah kat Perak

selagi ada opah dan sedara mara di sana
selagi tu la kene jenguk jenguk mereka


kankankan

so dengan pemberian sedikit bonus ni
dapat la meringankan perbelanjaan sepanjang raya nanti



alhamdulillah.....syukurrr




p/s : dalam kesibukan semua kengkawan bercerita mengenai bonus, ada terima satu berita daripada orang sekitar ofis juga..(bukan kakitangan awam), terpaksa menebal muka meminjam dari orang lain untuk persiapan raya....hurm....................

dan

berita lagi satu.....pagi tadi sebelum sampai opis en asben, ternampak kucing baru kene langgar dan masih lagi hidup....sedang bertarung nyawa menahan kesakitan......Ya Allah, sedihnya........nak selamatkan kucing tu kami tak dapat nak buat apa apa sebab kereta terlalu banyak...semoga kucing tu aman di sana...........dan en asben tak habis habis berasa simpati dan tak semena mena.........die menangis !!!!

sebak tengok en asben hani macam tuh :(

1 comment:

PUANSTOBERI said...

balik raya Perak eh??
leh la raya umah akak. hihi :D

♥kawan-kawan, tinggalkan link anda supaya saya mudah menjenguk page anda semula♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© Hanidatul's Blog | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™