Pages

Friday, August 19, 2011

spagetti carbonara 2 hari !!!!

salam
selamat pagi
ni pepagi ni saje je nak buat story makan makan
heheheeh.....baru sahur da story memakan memakan nih
adoiiii...
menggugat keimanan
pepagi buta dah perut nyanyi

ngek betul laaa

FYI, hani dah dua hari berturut turut taw buat carbonara spagetty
hahahaa......
alkisah tak pernah pun buat taw sebelum nih
 tanya kengkawan
then dorang pon bagi la resepi tu
1st time buat
yummy !!!
en asben sukeeee tawww

pastu next day, requested by asben again
buat lagi

yeay !!!

sedap la tuh..katanya ley meniaga nih
hohoho.......kembang semangkuk beta !



 ok...nak tepekkan sikit resepi yang kawan bagi tu
cara-cara masak die camne
kalo lain orang, lain cara
ni mystyle
hihihih



bahan-bahan diperlukan :

bawang putih
garam
spagetty
air masak

cheese
lada sulah
cili padi
sos carbonara (campbells)
ayam/daging kisar
sosej
minyak masak sikit je


untuk spagetty :

panaskan air sampai mendidih
masukkan spagetty 
1 or 2 sudu minyak masak (tak bagi die lekat-lekat bile da tos nanti)
1 sudu garam
dah agak-agak kembang, toskan


untuk kuah :


bawang  putih + cili padi tu tumbuk
lepastu tumis
masukkan daging kisar + ayam kisar + sosej yang dah dihiris


 pastikan sampai dah masak betul betul
masukkan sos carbonara (either 1)
kemudian masukkan air
letak sedikit cheese (optional)
letak garam + lada sulah
siap !

hidangkan dan makan !!!!!

 cube lah......beshhh !!!!!

hari pertama hani pakai sos carbonara tin kuning
hari kedua pakai sos carbonara tin biru

dua-dua sedap !!


penah makan kat kedai, tapi hampeh...sedap lagi hani buat
hohohoo
(puji diri sendiri)
 
ok...selamat mencuba :)

p/s : sumber semua gambar, amik kat google...maaf kalau ada yang marah2

2 comments:

CikNaa said...

wah best nye hani.. ingat ada tunjuk yg hani masak tu.. kecur dh ni..terus berdendang perut. adoiiii...lmbt nye nk buke =)

hanidatul shatira said...

heheheh...tak sempat nak amik la ciknaa......dah tak ingat ape dah mase tu bile da siap.....tunggu nak ngappp je..hehehhehe

♥kawan-kawan, tinggalkan link anda supaya saya mudah menjenguk page anda semula♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© Hanidatul's Blog | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™