Pages

Showing posts with label OPK. Show all posts
Showing posts with label OPK. Show all posts

Friday, June 8, 2012

same je

Today CD1 hani start over. Lewat sehari dari last month. Macam tade kesan je clomid ni. How??? Perlu ke hani teruskan??? Cuma yang hani perasan, masa amik clomid cycle lepas, EWCM tu pepanjang..hihihi...tapi belom rezeki lagi la tu. So?? Jap lagi hani nak ke Johor. alahaii....travel time period ni memang tak suka la.

This time punye cycle, Hani tanak amik ape ape la kot. Nak tengok cycle camane....kang kalau hani amik ubat pape lagi, period tingtong. Sebab apa yang hani perasan, tiap kali hani amik ubat, period akan tingtong sikit.

Contoh, hani amik EPO, jus perawan, pil maharani and segala jenis ubat, mesti period 'lari' sikit. 

So, insy..kalini nak biase je...tanak ubat ubat ni. Then afta next cycle, hani akan consult dengan doc. Baru nak jumpa doc. Sebab asben da bagitau ritu, katanya tunggu genap or lebih sikit 1 tahun 6 bulan kawen, baru jumpa doc. Sekarang masih belum lagi...huhuh....tungguuuuuu

but, projek untuk buat OPK akan tetap diteruskan. Sonok pulak...hahaah

cuma kan, apa yang hani perasan, even hani keluar EWCM pun, hani tak ovulate taw, berkisarkan pada OPK yang lepas, memang tade pon yang sama terang. So, lets try untuk kalini.


babai !


Thursday, May 24, 2012

tumpang tanya

Kepada sesiapa yang pernah ada pengalaman, pagi tadi jumpa EWCM, lepas tu buat OPK,  memang tak naik double ke??? 

Tadi buat OPK, CD17, jam 1.40 thari, satu line je naik.....

ke tak dah ovulate???



EWCM

entry menggelikan......so kalo tak sanggup nak baca......pangkah je k !!

Pagi tadi masa nak mandi, hani terperasan ada lendir lendir panjang la kat tuttttt.....huhuhu...pastu letak kat jari, memang panjanggggggggggg.........ada hani amik gambar...tapi takot korang geli pulak....so korang bayang kan je la eh.....



harini CD17, OPK hani terlupa bawak pulak (ini entry sebelum 30 minit yang lepas)..hani pause jap buat entry ni then.................












now


Alhamdulillah........ada kawan sudi tolong bawakkan hani pergi Guardian, beli OPK
takpe lah...invest sikit..even mahal sesangat rasanya...demi baby....segala2nya tak kesah...cewah

hani beli yang ni...

RM46.78

selalu hani pakai yang ni jep.....

RM1.90

jaoh kan beza?? tapi fungsi yang sama...


thanx buddy coz sudi tolong Hani ;)


kawan kawan, doakan kejayaan hani k!

alamak..!!!

harini CD17, OPK lupa bawak!!!!!!!!!!

camne eh......ade cadangan lain....huhuuhuh

huwaaaaaaa

Wednesday, May 23, 2012

OPK CD16



gerammmmmmmmmmm.....penat taip kemahen panjang pasal OPK harini...tetibe plak bley ilang?!

ok, dipendekkan cerita, line kedua harini agak terang sikit dari yang sebelumnya. Dalam erti kata lain, masih lagi negatif.

sekian.

Friday, May 18, 2012

OPK lagi

ok...nak amik gambar pun rasanya macam tak berapa nampak
tapi hani nampak line kedua tu
sangat light light....samar samar

so, not ovulate again...on CD11

hani buat, jam 2.50 petang..was it the right time to do it???

or hani perlu buat lewat lagi????


p/s : susah jugak nak taw time ovulate nih........hurmm....

my OPK


confirm tak jelas kan???
hahah...tapi saje nak tepek jugak
sebab semalam hani cuti taw......
asben memang rancang suruh hani cuti semalam
and kami pergi ke Mid Valley untuk habiskan masa menonton wayang

nasib baik hani ingat, semalam hani CD10
sebab hani ada terbaca dalam satu blog katanya kalau kita amik clomid
kite boleh test OPK ni pada cd10

so semalam, lepas tengok wayang, dalam kol 3.50 petang lebih kurang
hani pergi toilet, then hani test la
memula tu tak naik, ok la...hani simpan test strip tu kat beg
dalam kereta hani tengok balek
ada dua line naik tapi satu tu samar sangat

kalau tengok kat gambar tu macam tade je kan....tapi sebenarnya nampak la jugak.....kualiti kamera tak jelas
harap maaf ye

tapi sebenarnya, OPK ni bukan macam UPT
kalau UPT, nampak line kedua naik tu kita dah kategori orang pregnant
but OPK ni, kalau line kedua samar tu, maknanya belum ovulation day lagi
so hani kene buat harini n esok
kot kot dua dua line terang
baru boleh diklasifikan sebagai waktu subur

so kengkawan, doakan hani eh.......doakan taw !!!!
 

♥kawan-kawan, tinggalkan link anda supaya saya mudah menjenguk page anda semula♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© Hanidatul's Blog | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™