Pages

Showing posts with label rezeki. Show all posts
Showing posts with label rezeki. Show all posts

Wednesday, February 15, 2012

langkah berikutnya



Alhamdulillah

rezeki baby belum nampak bayang

rezeki lain datang dulu



syukur :D


p/s : kene tanya kengkawan berpengalaman, nak buat ape eh pas dapat agreement ni?? hihihi..siyes tataw....berape lame benda ni valid n so on..blablabla...adoiiii...tengok borang kene isi...macam nak muntah...


demimu anak, mommy beli umah dulu then nanti bila kamu suda keluar.....senang hidup kamu....insy...ini adalah untuk kamu juga :)



cececee...perasan.....double line blom lagi ok !!!


verangan jap !

babai

Wednesday, January 4, 2012

salam...lamanye tak update blog....heuheuheu


Salam kengkawan
agak lama mendiamkan diri kat blog ni
sampai mem'private'kan blog untuk seketika
sebabnya???

stresssssss

heehhehe...ye,,saya amat stress dengan keadaan sekeliling yang menambah nambah

paham tak???

almaklumlah orang TTC ni bukan boleh taw ade yang 'menambah'

rasa down seketika tambahan orang terdekat sume dah 'menambah'

isk isk iskkkkkk

sakit jugak hati tapi kene redha

sebab segalanya dah ditentukan

sampai stress tahap menceritakan segala yang terpendam didada ni kat mak !!

hampir 3 jam bergayut ngan mak story satu persatu 

n alhamdulillah....kurang sikit dah stress tu

mak pon supportive and katanya

rezeki memasing dan semuanya kerja Allah

kalau katanya TIDAK, maka TIDAK la

kalau YA, maka YA lah......


sabar dan wajib bersabar


lepastu story pulak kat mentua

supaya mentua jugak tak menaruh harapan


alih alih, mentua pon sporting like my mom

semua kerja Allah


biar lah apa orang nak cakap

dah takde, nak buat macam mana


itulah serba sedikit pesanan dari mak mak saya

alhamdulillah.....terima kasih kerana mengkurniakan ibu n ibu mentua yang amat memahami.....syukurrr !!!


lepastu, nak story sikit la usaha yang tak berapa nak usaha sangat yang hani dah buat sepanjang mendiamkan diri ni

tak banyak pon usahanya

hani cuma amalkan minum air bidadari, dah lama beli tapi tak minum minum pon..hahahaah

lepastu hani cuba beli madu khaula, tapi tak boleh minum sebab panas

asben minum sampai tercirit cirit dua tiga hari

so kami stop jap

then sabtu lepas, berurut lagi

ye...hani sekadar berani untuk mengurut je dulu buat masa ni sebab belum bersedia pon nak jumpa gynae + asben belum kasi kebenaran


and masa berurut tu, makcik ni cakap peranakan hani terlalu tinggi

belum start berurut die da tanya

"ade orang dah usik perut kamu  yek........kamu dah berape banyak kali mengurut?"

ohho....hani pon story  la satu persatu sape yang pernah urut hani and hani bagitaw ape yang dorang cakap pasal perut nih


makcik tu cakap, "kalo dah berurut kenapa tinggi sangat peranakan tu???"

hurmmm........


entah......then hani pon tanya la...tak boleh nak betulkan ke????

die kata " boleh tapi tak boleh dengan sekali buat"

tape lah....usaha la mane yang patut

so makcik tu pon urut la.....sedap...hehehehe..sebab hani ni memang suka mengurut taw

suke sangat !!!


so makcik tu cakap, kalau pasni still period, 1st day hari period tu makcik tu suruh call die

die nak cek masa 1st day period tu.....tataw la nak cek ape

sebab katanya die boleh 'rasa' kalau time period tengah heavy


haaa....so tunggu je la eyh.....mintak mintak ade rezeki


then semalam dapat news kawan yang dah hampir 3 tahun kawen dah preggy

die buat rawatan HSG kat hospital, then afta 3 months later die preggy

rezeki die....alhamdulillah

mudah mudahan lepasni rezeki kami pulak



so, sepanjang cuti new year ni kan

hani n asben tak kemane sangat pon

kami berazam untuk tahun baru 2012 ni lebih fit


kurus tidak tapi lebih fit means tak lemah lembik longlai malas gitu

kurus tu azam serpihan setiap tahun yang tak pernah terjadi...hahahah

so kami berdua beli benda alah ni





 treadmill takasima, vivaldi punya, kira yang paling murah la......kos dalam RM2,200......yang ni asben yang beli...die nak sangat treadmill....


pastu hani pulak beli  bike ni........yang warna hitam putih tu, dalam RM1,200.....best !!!! tengah promotion Christmas masa tu...sekarang tak sure berape dah harganya

pastu dapat free ni, takasima luggage, tapi bukan gambar kat bawah ni la sebab gambar bag nye tak jumpe pulak kat google tadi....

and dapat free yang ni.....cantek...hehehehe..penimbang berat digital....paling high weight dalam 150kg je...nasib baik memasing belum cecah angka tu...hahahaha



so...itu lah sahaja story yang tengah rajin nak diceritakan


semoga impian kami dimakbulkan........sebab doctor cakap, senaman meningkatkan kesuburan...so...lets senaman...hehehehhe

Friday, November 11, 2011

THANX Pn. Melur Roslan

hadiah GA dah sampai

heheheheeh

tenkiu...lawo lawooooo

i like !!!!!!!!



ni kengkawan opis ngah belek shawls nih

cantek !!!

thanx again :)



Tuesday, November 1, 2011

rezeki di pagi hari



TERIMA KASIH KEPADA PUAN MELUR ROSLAN:d

1st time menang GA...HOHOHO

(hati bersorak riang...yeay !)

Tuesday, October 11, 2011

dapat dah bonus beli PB

tadi dah cek kat akaun
so da masuk da bonus beli Premium Beautiful
lebih kurang RM200++

tak ingat plak figure nya berape

ok la...belanja tambahan tengah tengah bulan neh
wohohoho

Wednesday, September 7, 2011

happy for u, cousin!!

baru je tadi

my cousin yang kawen lewat 2 minggu dari hani

die dah scan baby

die dapat baby BOYYYYY

termakbul jugak la

katanya memang nak baby boy sebab keluarga ramai perempuan


happy for u, kazen

pray for me next !

(rasa nak nangis plaks...uhuk, Ya Allah, kuatkan hati hambamu ini)

Wednesday, August 24, 2011

hadiah raya from en asben

salam
ekceli dah lama nak beli oven
sebab kekadang mood nak buat kek or cookies berkobar-kobar
lepas tu lenyapppppppppp
haaa..macam tu la mood hani nih
sebab sebelum kawen, mak pernah marah-marah hani
die belikan hani oven untuk buat kuih, hani buat sekejap je lepas MALAS!

hahahahaha....

tapi dah kawen ni, rasa berkobar-kobar pulak nak buat lasagna !

yep....nak buat lasagna, kengkawan
hani teringin nak bake sendiri lasagna tuh

tapiiiiiiiiiiiiii

oven non ado?!

saje story story ngan en asben alkisah kononnya nak buat la kek ke, lasagna ke kan
en asben cakap, tak payah la...nanti beli kat kedai je..takpun makan lasagna ka Canadian Pizza...yummy !!

semalam
balek je dari kerja, en asben terus bawak hani pergi Courts Mamonth (eh, betul ke eja tu :p)
hani ingat en asben nak beli kabel HDMI untuk TV kat rumah tu
sebab die dok bising nak kabel tu....selalu sangat

lepastu en asben tetibe cakap suh hani pilih oven mane yang hani nak

yippi!!!!!!!!!!!!!!!

bahagia weh.........ape lagi, terus la hani tengok-tengok mane yang berkenan
hani ingat nak amik microwave...sebab ada banyak rumours hani dengar microwave ni boleh buat semua
ye la.....hani bukan kaki masak punya orang
so hani cari la promoter tu then tanya die
hani dah berkenan satu microwave from Samsung tu
warna putih, soooooooooo nice taw

en promoter tu tak suggest hani amik microwave sebab die kate microwave tu hanya boleh PANASkan lauk lauk sahaja !!!
kalau nak bake cake or cookies semua tak boleh !

owh, yeke....i'm not sure for that sebab memang tak reti langsung pasal benda benda nih
then die cakap, if beginner, better amik electric oven
semua boleh

but if hani still nak microwave oven tu, ada yang boleh buat dua-dua, means membakar n bake sekali
tapi harganya paling murah RM700++

WHOAAA....buat ape beli mahal mahal sebab hani bukan seriously nak hari-hari masak guna oven kan

tapi memang geram la tengok, macam modern style je....
samsung plak tu
memang lawa....

ni gambarnya


see....lawa tak?? harga asal N harga afta less
murah kan...only RM199
worth it la pada hani

disebabkan tak boleh nak bake cake
so hani tengok tengok la oven lain
kene pilih electric oven jugak


memula hani nak yang ni taw

 
Faber punya product
promoter tu kata ok !! memang die suggest pakai ni la
just only for beginner
tak lasak nak buat cake sepanjang masa
tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

takde stok !!!

alaaaaaaahaiiiiiiiiiiiiiiiii...........

harga pun murah la...RM129 je

then terpaksa la cari lagiiiiiiiiii
cari dan cari

finally hani amik yang ni





RM199.....ok la kan....
tak berape besar sangat and tak berape kecil sangat
nice nice......

ELBA punya....promoter tu cakap
ok !!
kire recommended brand punya la

tak lah mahal sangat sebab hani bayangkan nak beli microwave dalam price around RM400++ taw
ye la...hani tataw price sebenarnya berape..so agak2 je la

tapi dapat electric oven below than RM200
worth it la kan....mana nak cari yang murah-murah lagi

kang beli yang mahal-mahal, afta raya
dok melepak kat rumah je, buat ape
duit dah habes,
nak berjalan fikir minyak n etc
so, amik la yang sedang-sedang saja
sederhana itu perlu dalam hal ni, sebab nak raya lagi, nak jalan-jalan then nak kerja balek afta dat
takkan nak habiskan duit semata-mata nak raya
kami bukannya orang ada-ada
kan kan..


alhamdulillah....akhirnya dapat juga electric oven nih
balek je rumah
en asben terus bukak 
then die yang semangat
nak beli perkakas buat cake and etc

so, balik nanti...or maybe afta iftar, kami nak ke pasaraya
membeli barangan membuat cake and lasagna

yeay !!!

thanx en asben yang ku sayangi....terima kasih kerana memahami kehendak isterimu ni :)


lebiyuuuuuu lahhh !!


Wednesday, August 17, 2011

rezeki bulan mulia

alhamdulillah
alhamdulillah
walaupun rezeki untuk dapat baby belum lagi ada
dapat rezeki lain pulak


hihih...even ramai yang dah dapat
tapi hani tetap nak bagitaw
ye la....dah 4 tahun 5 bulan kerja 
baru nak dapat benda alah nih
pending sebab kenaikan ke N27 yang sangat lambat

tapi berkat kesabaran
rezeki dari Allah
alhamdulillah
dapat akhirnya
ingatkan hujung hujung tahun baru dapat taw
tak sangka plak secepat nih

insy...lepas ni
tunggu KWSP dah tak potong lagi
boleh la tutup akaun

masyukkkk

alhamdulillah...rezeki rezeki
syukur !!!!!

Monday, August 15, 2011

sudah masuk

pagi tadi
saje cek balance gaji, online
dahhhhhh masyukkkkkk

tapi a bit pelik
macam kurang jeppp
terus la bertanya kengkawan
sepatutnya half dari gaji pokok kan
tapi ni mcm more than half hani tak dapat

so berkira kira la hani
hurmmmmmmm
rupa rupanya siap dah potong kwsp
aiyokkkk
patutlah kurengggg
tanye pulak kawan  yang dah tak potong kwsp
memang lagi fenin la hambe

huhuhuhuhu

tak kisah la
asalkan ada rezeki tambahan
boleh soping soping petang nih

ingat nak EL je tadi ngan en asben
tak jadi pulop

huhuhuhuhuh

esok maybe !!!

tapi isi HRMIS dulu la
inform bos awal awal

sebab kami nak soping !!!!!!!!!


yeay !!!





Tuesday, August 9, 2011

alhamdulillah, rezeki di bulan baik

Alhamdulillah

tiada perkataan lain yang boleh diungkap
 atas kurniaan rezeki Mu Ya Allah

berita baik
dapat bonus separuh bulan gaji

heheheheheheh

masih lagi menunggu rezeki itu
tapi mungkin belum masanya
Allah Maha Mengetahui saat yang paling sesuai untuk hani


berbalik pada rezeki bonus tu
kalau orang orang swasta dengar
"alah, separuh gaji je kot, kitorang ni berbulan gaji"

hurm...tak kisahlah
walaupun gempak jugak dengan swasta punya bonus
tapi
dapat yang macam ni pon hani da bersyukur sangat
sekurang kurangnya dapa meringankan beban belanja time raya nanti
ye lah
nak pergi rumah saudara mara
musim musim orang kahwin lepastu
semua tu pakai DUIT

nasib baik la baju raya n langsir semua da siap sebelum puasa lagi
so
untuk keperluan rumah pun alhamdulillah dah dibeli sebelum puasa
tinggal baju raya en asben je belum di beli
tu pon baju kasual je
hani tak perlu baju baju kasual ni
i'm prefer to get the formal suits
hhehehe...like baju kurung
sebab??
 
boleh bawak pergi kerja lepas tu
then
bayar kuih raya je
setakat ni hani baru order sejenis je kuih raya
tapi dengan bilangan yang banyak
5 bekas
hihihihi
banyak la tu kan

sebab??
semua orang suka
 
sebekas untuk mak hani
sebekas untuk mentua hani
sebekas untuk abang hani
sebekas untuk opah hani
sebekas untuk hani


ok nice !!!!

tak nak bebanyak kuih
sebab hani tak makan sangat kuih raya
cuma more to kerepek kerepek je la

beli afta balek raya pon bole
sebab raya ni
nak balek kampung opah kat Perak

selagi ada opah dan sedara mara di sana
selagi tu la kene jenguk jenguk mereka


kankankan

so dengan pemberian sedikit bonus ni
dapat la meringankan perbelanjaan sepanjang raya nanti



alhamdulillah.....syukurrr




p/s : dalam kesibukan semua kengkawan bercerita mengenai bonus, ada terima satu berita daripada orang sekitar ofis juga..(bukan kakitangan awam), terpaksa menebal muka meminjam dari orang lain untuk persiapan raya....hurm....................

dan

berita lagi satu.....pagi tadi sebelum sampai opis en asben, ternampak kucing baru kene langgar dan masih lagi hidup....sedang bertarung nyawa menahan kesakitan......Ya Allah, sedihnya........nak selamatkan kucing tu kami tak dapat nak buat apa apa sebab kereta terlalu banyak...semoga kucing tu aman di sana...........dan en asben tak habis habis berasa simpati dan tak semena mena.........die menangis !!!!

sebak tengok en asben hani macam tuh :(

Tuesday, August 2, 2011

hati makin sensitif dan makin 'membusuk'....Ya Allah.............


rezeki mereka di bulan yang baik
bile la agaknya turn aku

pagi tadi
kawan baru sebulan kawen
dah preggy
perghh...


pantasssssssss



n baru baru nih
kawan yang selalu bagi tips tips kat aku
alih alih
die yang preggy

TWIN pulak tuh


Ya Allah
bila la agaknya masa yang sesuai untuk aku

hati ni makin sensitif dan semakin mengdengki dengan mereka



astagfirullah

Kau jauhkan lah perasaan hasad dengki yang membunuh iman ni Ya Allah


aku doakan semoga kawan kawan ku tu
dapat bersalin dengan baikbaik aja.....







hati ni rasa nak nangis, meraung...semua ade la...


sabar hani, sabar..insyaAllah..bulan baik ni
semoga ada rezeki untuk kau

Tuesday, July 12, 2011

5 ekor kucing dan kisahnya

selamat tengahari

hari ni kan hani EL

so tataw nak buat pe kat rumah ni

lepas siap2 basuh baju n kemas mane yang patut

hani dah tataw nak buat ape dah.....layan DVD..ntah pape story sume hani layan

sampai nak termuntah tengok DVD jep

amek kamera DSLR en asben, tangkap gambo 5 ekor peneman setia hani




tada!!!
ok meh hani perkenalkan sekor sekor
memula yang bawah sekali nih

paling besar

ekceli die bukan kucing hani taw, kucing sape ntah, men sesuka hati je masuk rumah pastu siap guling guling pusing pusing pastu siap manja manja lagi ngan kitorang
die ade kembar, sebijik kale ngan die
kami confius sket memula, tapi kembar die tak berani jinak sangat
yang ni pulak jinak lelebih...hahahahah
kami gelarkan die "kakak"

panggil je kakak, mula la die ngiau ngiau gedik
betulll....die sangat gedik !!!
pantang usik sikit, ngiau ngiau gatal la die
iskk.....memula takmo la kasi die masuk rumah taw
tapi die yang tataw malu nak masuk rumah
kesian pulak, lepastu die baik dengan kucing yang hani bela
ekceli memula bela sekor, si kakak ni masuk line
jadi lah dua......

hani paste gambar yang sama, nanti tak payah la korang nak skroll atas balek

ok perkenalkan kucing yang sebenar benarnya hani bela
petak nombor dua dari kiri
kale die comot comot macam tak siap mekap tuh

haaa...namanya DINO
dino ni hani jumpa kat tempat kerja hani taw
ekceli before dino
hani ada bela 2 ekor sebelum dia
tapi dah diberikan pada mak mentua
sebab??
masa tu terlalu ikot sangat cakap orang
kucing tu buatkan kita takleh nak pregnant
menangis nangis hani hantar kat umah mak mentua
nak tanak terpaksa terima sebab nak anak punya pasal
last sekali, bila da baca fakta sebenar
dan tanya orang-orang berkenaan, 

KUCING BUKAN PENYEBAB KITA SUKAR MENDAPAT ZURIAT !!!

korang kene faham tuh !!!!
dalam seminggu je hani tade kucing
setiap pagi kami akan bagi makan kat kucing-kucing kat ofis hani taw
sampai kucing-kucing tu dah kenal enjin kereta en asben
kami sampai je semua da kerumun nak breakfast....hiihihhi
masa nak bagi makan tuh
terdengar bunyi anak kucing mengiau taw
kuat bunyi nya
hani pon carik carik la......rupa rupanya kat bawah kereta orang
comel,,...kecikk jep
FYI, hani ni pantang tengok baby kucing, sume nak bawak balek
kucing-kucing yang bela tu sume asal amik baby baby lagi

si dino ni, memula en asben cakap takyah la....
ye la..nak conceive punya pasal
lepas tu, hani fikir
rezeki, zuriat dan segalanya bukan ditentukan dengan bela or tak bela nya kucing
am i rite???

bela kucing ni lagi murah rezeki
percaya tak???
nanti nak abeh nanti hani story kenapa murah rezeki k


so kami pon bawak balek la si dino ni
mandi kan die tiap tiap minggu
hahahahaha
pastu mentua cakap, jangan kerap mandi, nanti die sakit
baru hani kurangkan mandi kucing
hani ni pantang kucing comot sikit, mesti nak mandikan...hihihihi

macam baby manusia plak dibuatnya

si kakak dan si dino ni berkawan baik
dah macam anak n mak
sayang sayang antara yang lain
tengok !
binatang pon ada belas kasihan dan berhati baik

ok now korang tengok yang 3 ekor tuh

dari kiri : manis, cantek dan milo

hihihi..nama tak boleh blah

ni kucing dari ofis en asben
kat ofis en asben, kat basement
ada sekor kucing tu memang setia ngan en asben
sampai semua orang taw lah, kucing tu kucing en asben
padahal memula en asben sekadar berikan makan je 
lama lama terus melekat, jadi kucing sendiri

kucing tu beranak taw, ada 3 ekor
bile da besar, memang en asben nak amik (ditambah pulak hani desak desak nak bela)
takotla nanti kene lenyek ngan kete ke, almaklumlah kat basement kan
anak-anak kucing ni jadi rebutan taw
cepat cepat en asben bawak balek

taw tak bile die bawak balek???

semalam !!! a.k.a 11 julai 2011

hihihih.....
alang-alang dah EL harini
hani mandikan ketiga-tiga sekali
lepas hairdry kan bulu dorang
nanti kesejukan pulakk

yang ni masih dalam peringkat penyesuaian lagi
si kakak dan si dino masih garang-garang jinak lagi ngan dorang

bau belom sama lagi
tunggu la seminggu dua
lelame, abehlah rumah tu macam tongkang
jatoh sane, pecah sini
haihh.......tapi hani suka
tu la penyeri hidup kami sekarang




ok now hani nak story pasal ape hani cakap bela kucing ni murah rezeki

kucing  ni kan binatang kesayangan nabi kita

tak baek bersangka buruk
tak semua kekotoran atau kejahatan tu berpunca dari kucing

cara tuan empunya diri membela yang mencerminkan kucing tu bersih or kotor
pandai-pandailah kasi dorang tu tak kotor kalau taw  nak bela kucing
betul tak???

setakat ni kucing hani memang sume buang poo poo dorang kat toilet, belom lagi bersepah merata tempat
alhamdulillah, ia amat memudahkan kerja kami membela nya...syukran syukran

ok.....ni hani nak story sikit

family hani bukan jenis bela kucing
dulu kami bela tapi dah lebih 10 tahun tak bela kucing
so hani tak berape kekok la dengan kucing nih

memula kawen, hani memang cakap ngan en asben
tanak bela kucing
sebab mentua hani bela kucing almost 20 ekor taw!

kami stay tanpa kucing dalam sebulan selepas kawen
lepas tu jumpa sekor baby kucing, TECHIK namanya

then en asben ada bagi beberapa ekor lagi kucing luar makan taw
hari hari pagi petang !!
tak termasuk kucing di ofis die dan kucing-kucing di ofis hani dan kucing-kucing di luar if kami jumpa kalau berjalan-jalan
mase tu hani macam stress sikit
kami menghabiskan wang ringgit dalam RM5O0 untuk membeli makanan kucing
SEBULAN!

ye la....before kawen, ape hani nak semua dapat
then bile da kawen, macam kene catu pulak
rasa tak puas hati
masa tu, isk...ade yang hani tak suka dengan kucing taw

lepas tu, bulan demi bulan
pembelian makanan kucing seperti biasa, malahan bertambah

alhamdulillah, hani tataw nak cakap macamana
kami ni bukannya kategori orang 'berduit'
tapi apa yang hani hajati, boleh nak dikatakan semua dapat
walaupun tak semewah mana
bayangkan
masa tuh, ter'over' bajet taw
beli tu beli ni
sampai nak ujung ujung bulan tu
'mengah' dah
tapi entah, ada je rezeki dapat sampaila tiba waktu gaji
tak terasa 'sempit'

sedar tak sedar
hani terfikir
MUNGKIN
masa memula tu
rezeki mahal
sebab hani tak redha duit tu untuk beli makanan kucing
untuk bela kucing

tapi sekarang
bila semua dilakukan dengan ikhlas dan redha

alhamdulillah, rezeki tu ade sepanjang masa

entah. perasaan ni hani rasa sendiri, apa yang hani rasa, apa yang hani tempuh
kalau korang, hani tataw la

sebab tu la sekarang, hani makin positif pasal kucing
sebab hani taw

kucing ni mendoakan kesejahteraan hidup orang yang memberikannya makanan

wallahualam

cuma hani bersyukur, dan semoga kesyukuran ni tak membuatkan hani menjadi  makin riak dan takbur dengan nikmat yang diberikan. walaupun masih terdapat kekurangan dalam rumahtanggan kami, tapi hani bersyukur........sekurang-kurangnya masih ada lagi ruang dan peluang untuk hani perbetulkan apa yang tak betul....

so, kepada sesiapa yang berkenaan, jangan terlalu negatif mengenai kucing
kita semua makhluk Allah
taraf kita serupa
cuma kelebihan kita adalah dari segi AKAL
untuk berfikir, mana yang baik dan mana yang batil




peace yo !

Thursday, June 23, 2011

rezeki itu datangnya dari Allah

alhamdulillah

mimpi tsunami tu kot
hehehe..ade orang cakap
mimpi bawak rezeki

hurmm...entahhh...

papehal pun
alhamdulillahh
syukur sangat
bukan pasal preggy taw

tapi rezeki turun dari langit
hahhahah...merepek sudah

tunggakan since tahun lepas da dapat !!!
wheeehoooooooo

jimat......jimatt !!!!!!!!


(otakku, janganlah kau fikir perkara yang membazir....hihihih)



alhamdulillah.....alhamdulilahhhhh

harini dah gaji weh

heuheuheu
seronok je kan bile da tiba masa nih
semua rasa nak beli
hahhahahaah

oit hani !!!
jangan melampau sangat........

ekceli dalam paleotak ni belum terfikir lagi nak beli pape
sebab???
sebenarnya terlupa harini dah gaji
masih lagi dibayangi hari semalam
rasanya macam hari rabu
heheheheheheh

pendapatan bulan ni tak boleh nak soping sakan sangat 
sebab???

ada 4 jemputan kawen selepas ni
kene beli hadiah, duit minyak + tol lagi 
lepas tu....
dah niat nak simpan wet untuk shopping sakan time raya
yippieee !!!!

tapi puasa tak abeh ganti lagi
camno nih??

now da start sikit sikit control makan
sebab nak bagi perut ni biasa tak makan satu hari
InsyaAllah, next week
bermulalah penggantian puasa ku selama 6 hari

ingat nak teruskan sampai tiba bulan puasa
mintak-mintaklah boleh, (mesti boleh!!)

alang-alang kan, boleh berdiet sekali 
nak ajaar perut ni sikit, jangan asyik nak melantak jek
ihhiihhiih

(isk, x baik nak menafikan rezeki depan mata, kalau ada, ngap jugak!! cuma dikurangkan sajo)

daa~~

Monday, June 13, 2011

ku mohon

Ya Allah
kau berikanlah kesihatan yang baik
untukku dan keluargaku

Ya Allah
kau murahkanlah rezeki
untukku dan keluargaku

Ya Allah
kau permudahkanlah segala urusan
untukku dan keluargaku
 
Ya Allah
kau berikanlah kekuatan hati dan nurani
untukku dan keluargaku
 
Ya Allah
kau jauhilah kami dari malapetakamu

Ya Allah
sesungguhnya aku memohon
agar kau kurniakan cahaya kebahagiaan dan Kau peliharalah hubungan ini dunia dan akhirat

Sesungguhnya
aku percaya
setiap rezeki itu datangnya dariMu


aku redha........

Thursday, May 26, 2011

setelah sekian lama

alhamdulillah
.
.
.
.

.
.
.
hhehehehe...macam status orang-orang nak dapat baby lak kan
hahah...bukan oke....hani masih lagi berusaha.....doakan kami k !!!!

ni story lain taw
setelah hampir 1 tahun 6 bulan menunggu
akhirnya baru harini hani dapat surat

hani dah sah as SETIAUSAHA PEJABAT N27

ok...hani taw..entry ni agak basi pada korang
tapi pada hani TIDAK !!!!!

hani dah berkhidmat dengan  perkhidmatan awam ni 4 tahun 2 bulan


kawan-kawan hani yang masuk lewat dari hani dah lama dah dapat gred n27 ni
tapi hani????
sangat lambat ok !

memanglah tarikh kenaikan tu die back dated kan tapi kenape la lambat bebenor !!

hani tak pedulikan tunggakan yang bakal diterima
(agak banyak la dapat....ihihih)

apa yang nak only kenaikan tu sebab ia menyukarkan proses hani mencari tempat kerja yang baharu
cewah..ayat !!

ye...hani sedang meriki riki tempat baru
nak mencari pengalaman baru
nak kengkawan baru
nak bos baru
nak situasi kerja baru
nak baru la......sume !

alhamdulillah...tu yang hani boleh ungkapkan
akhirnya, planning kami untuk tahun depan insy.........dengan izin Tuhan dapat dilaksanakan.
planning ape????


ihhiihiih.....ade leeeeee :p

saje nak kasi gempakk jeee..bukan ape ponnnnnn

ohohohohohohoh

♥kawan-kawan, tinggalkan link anda supaya saya mudah menjenguk page anda semula♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© Hanidatul's Blog | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™