Pages

Showing posts with label shopping. Show all posts
Showing posts with label shopping. Show all posts

Monday, November 19, 2012

ollo flame

nice.simple.passion.lovely


en.sarol........mao ini!!!


bai!

Wednesday, June 20, 2012

Dermagic


Sedang dalam proses untuk menyesuaikan diri.....hope boleh la yek...da jenuh melabur kat kamu ni......


set yang lama, Safi Balqis, ku hadiahkan pada siapa yang memakai....hehehe


Friday, May 18, 2012

novel dan koleksi









entah.....sejak dua menjak ni
makin menjadi jadi pulak minat hani kat novel
pantang keluar jumpa POPULAR or MPH
mesti akan sambar paling kurang pon 2

sampai asben naik bising dah
hahahah


bulan ni je...hani dah beli 24 novel !!!!!!! 
baca.....n hani baca n now tinggal dalam 4 story lagi tak baca


best kan???? asben sekarang ni
siap cakap lagi, kalau dah gila sangat nak beli novel, dia akan stopkan pembelian majalah bulanan yang selalu hani beli
n hani setuju!!!!!
hehehe

antara majalah bulanan yang WAJIB hani beli
INTREND, Mingguan Wanita, NONA, EH, Harmoni, Kosmopolitan

haaa.....so sekarang ni....stop beli majalah...better beli novel =p


owh lupa......disebabkan semalam hani sambar lagi 2 biji novel, so hani 'mengapikan' asben untuk beli buku ni



ehehhe...buku Dr. Mahathir....balik je rumah semalam
terus asben belek2 buku kesukaan dia nih

tebal sangat bukunya, so hani suruh asben baca then dia akan ceritakan kat hani

heheheeheh

Tuesday, April 10, 2012

harini pakai Aidijuma pulak

Semalam pakai tudung Maharani from CitrAida, Aida Gadis Melayu punye,

harini pakai tudung Aidijuma pulak.....Datin Norjuma punye....


banyak lagi warna-warna yang ado...heheh..cantek kan warna tudung-tudung die....nanti nak amik semua kale le..heheh.....RM15 sehelai, hani beli dekat The Curve, bebetul depan Padini Concept tu....


beli beli beliiiii

Monday, April 9, 2012

tudung maharani by citraida



hehehe...maafle...kualiti gambar dan orang dalam gambar tu tak berape nak mencantikkan pemakaian tudung ni


tengok bawah ni, owner nye...hehehe

kalau nak beli.....klik sini


die ni dah memangle sangat cantek...huhuhuuh.....

tudungnya mudah dipakai, bawal telus gitu...sangat sedap dipakai..

beli la....RM30 bersekali dengan postage !

murah kan???

Wednesday, March 28, 2012

corelle?!!

good morning ladies and gentlemen


hehehehe


korang...eh...terus jadi tak formal pulak


best tak kalau pakai pinggan corelle ni?? Ekceli hani tak berape la sangat nak minat kat pinggan mangkuk taw, tapi sebab jiran opis hani ni, Kak Dah, die minat sangat kat Corelle, so hani pon terpikat sama. Tadi baru je sms owner tu nak beli and terus nak pick up barang esok malam. Wheeeeeeee.....i'm so excited ok!! Nak pakai pinggan baru...hoho... Hani amik dua set sebab Corelle ni 1 set die hanya 4 pinggang je....semua 4,4.....kalau family datang???? hurmmm..so kene la order 2 set...jadi 8 semua...


wheee....tak sabarnya nak amik esok !!!!


haaa.... Hani amik 2 set design yang macam ni...lawa tak???

Thursday, January 5, 2012

dress pilihan untuk saya yang gemok !





semua yang gambar kat atas
semua saya  beli
ada dua jenis kan
dua design
dan ada beberapa warna kan
dan beberapa warna setiap satu tu saya beli juak!


hahaahah

sebabnya?? 

saya dah gemok
bile saya gemok
saya nak pakai ketat ketat dah agak macam memalukan diri sendiri
so masa 1st time beli tu
bergaya depan asben
and he said, boleh la beli lagi kalau macam tu
so on da spot trusssssssss

saya meng'order' lagi
hahahah...nasib baik ada stock lagi taw
so, sekarang, lebih selesa memakai dress sedemikian rupa
nampak a bit 'slim' sikit
hahahahaha


hani beli kat sini
sebab die untuk orang bersaiz plus size

hohohohoh

dan yang memperagakan baju baju tu adalah ownernya

harga?? murah la......kategori murah 



sila la membeli..ecece..promote promote

sebab hani memang tiap tiap bulan WAJIB akan membeli kat die.....

Wednesday, January 4, 2012

salam...lamanye tak update blog....heuheuheu


Salam kengkawan
agak lama mendiamkan diri kat blog ni
sampai mem'private'kan blog untuk seketika
sebabnya???

stresssssss

heehhehe...ye,,saya amat stress dengan keadaan sekeliling yang menambah nambah

paham tak???

almaklumlah orang TTC ni bukan boleh taw ade yang 'menambah'

rasa down seketika tambahan orang terdekat sume dah 'menambah'

isk isk iskkkkkk

sakit jugak hati tapi kene redha

sebab segalanya dah ditentukan

sampai stress tahap menceritakan segala yang terpendam didada ni kat mak !!

hampir 3 jam bergayut ngan mak story satu persatu 

n alhamdulillah....kurang sikit dah stress tu

mak pon supportive and katanya

rezeki memasing dan semuanya kerja Allah

kalau katanya TIDAK, maka TIDAK la

kalau YA, maka YA lah......


sabar dan wajib bersabar


lepastu story pulak kat mentua

supaya mentua jugak tak menaruh harapan


alih alih, mentua pon sporting like my mom

semua kerja Allah


biar lah apa orang nak cakap

dah takde, nak buat macam mana


itulah serba sedikit pesanan dari mak mak saya

alhamdulillah.....terima kasih kerana mengkurniakan ibu n ibu mentua yang amat memahami.....syukurrr !!!


lepastu, nak story sikit la usaha yang tak berapa nak usaha sangat yang hani dah buat sepanjang mendiamkan diri ni

tak banyak pon usahanya

hani cuma amalkan minum air bidadari, dah lama beli tapi tak minum minum pon..hahahaah

lepastu hani cuba beli madu khaula, tapi tak boleh minum sebab panas

asben minum sampai tercirit cirit dua tiga hari

so kami stop jap

then sabtu lepas, berurut lagi

ye...hani sekadar berani untuk mengurut je dulu buat masa ni sebab belum bersedia pon nak jumpa gynae + asben belum kasi kebenaran


and masa berurut tu, makcik ni cakap peranakan hani terlalu tinggi

belum start berurut die da tanya

"ade orang dah usik perut kamu  yek........kamu dah berape banyak kali mengurut?"

ohho....hani pon story  la satu persatu sape yang pernah urut hani and hani bagitaw ape yang dorang cakap pasal perut nih


makcik tu cakap, "kalo dah berurut kenapa tinggi sangat peranakan tu???"

hurmmm........


entah......then hani pon tanya la...tak boleh nak betulkan ke????

die kata " boleh tapi tak boleh dengan sekali buat"

tape lah....usaha la mane yang patut

so makcik tu pon urut la.....sedap...hehehehe..sebab hani ni memang suka mengurut taw

suke sangat !!!


so makcik tu cakap, kalau pasni still period, 1st day hari period tu makcik tu suruh call die

die nak cek masa 1st day period tu.....tataw la nak cek ape

sebab katanya die boleh 'rasa' kalau time period tengah heavy


haaa....so tunggu je la eyh.....mintak mintak ade rezeki


then semalam dapat news kawan yang dah hampir 3 tahun kawen dah preggy

die buat rawatan HSG kat hospital, then afta 3 months later die preggy

rezeki die....alhamdulillah

mudah mudahan lepasni rezeki kami pulak



so, sepanjang cuti new year ni kan

hani n asben tak kemane sangat pon

kami berazam untuk tahun baru 2012 ni lebih fit


kurus tidak tapi lebih fit means tak lemah lembik longlai malas gitu

kurus tu azam serpihan setiap tahun yang tak pernah terjadi...hahahah

so kami berdua beli benda alah ni





 treadmill takasima, vivaldi punya, kira yang paling murah la......kos dalam RM2,200......yang ni asben yang beli...die nak sangat treadmill....


pastu hani pulak beli  bike ni........yang warna hitam putih tu, dalam RM1,200.....best !!!! tengah promotion Christmas masa tu...sekarang tak sure berape dah harganya

pastu dapat free ni, takasima luggage, tapi bukan gambar kat bawah ni la sebab gambar bag nye tak jumpe pulak kat google tadi....

and dapat free yang ni.....cantek...hehehehe..penimbang berat digital....paling high weight dalam 150kg je...nasib baik memasing belum cecah angka tu...hahahaha



so...itu lah sahaja story yang tengah rajin nak diceritakan


semoga impian kami dimakbulkan........sebab doctor cakap, senaman meningkatkan kesuburan...so...lets senaman...hehehehhe

Thursday, November 10, 2011

perfume pilihan

salam
last week, saje bodek asben cakap nak perfume
memula die takmo kasi sebab baru 3 bulan lepas die belikan hani perfume
tapi entah la......

sebab ape taw hani nak perfume
sebab hani tengok perfume mase tunang hani tu
dah nak habis
hehehehhe

padahal ada berbotol botol lagi yang belum lagi sampai setengah digunakan

perfume mase hani tunang tu, Stella Mc Cartney punye
sedappppp sangat bau nye

tengok dah nak sikit, rasa tak tentu arah
nak gak yang macam tu tapi yang baru

asben cakap, nanti die belikan
hani konon nak jimatkan asben, cuba cari yang online punye
hurmmmmm

tak sure nak percaya or tak 'keoriginalannya'
takot nanti kene tipu kan
harga boleh tahan mahal jugak

sebab pernah beli yang konon triple A la katanya
hampeh, macam air je
pastu bau cepat sangat hilang, tak sampai petang

pastu ada kawan hani, siap cakap pernah bau pahit pahit, bau minyak angin pon pernah

hurmmm.....boleh ke ek nak order camtu?? online?? tapi was was la pulak...iskkkk

hurmmm...................................................nanti lah...balek karang fikir balek sebab asben cakap terpulang !!

huhuhuh

ok ni saje saje buang masa lagik (uhuk, bos xde, da coti balek kampong)

so hani tepekkan sikit sikit perfume yang  pernah hani guna (mane yang ingat je la)














hurmmm..........tetiba teringat

nak perfume fergie je la

bau pon not bad !!!!

rege pon murah sket.......Avon punye


Friday, October 14, 2011

gadget kegilaan kami


harini saje saje nak story pasal gadget yang ado 
sebab sekarang ni makin menjadi jadi pulak gilanya kami laki bini kumpul gadget taw
haih

ni antaranya.....ehh..tapi jangan salah anggap ye..bukan nak menunjukkk cuma rasa blog ni da macam diari
terpulang untuk sesiapa yang rajin membaca

tanak baca, pangkah kat blah atas blah kanan skali ye..yang kale merah tuh :)

(untuk peminat gadget)


dulu, masa kecik-kecik, suka sangat tengok henpon canggih canggih ni
dalam hati bila da besar nanti, nak beli jugak macam tu
bila da besar, bukan senang nak laburkan duit sekepuk macam tu untuk beli gadget yang kite nak
fikir lapan ratus kali kot
tolak belanja sana sini
last last, dapat pon yang simple simple yang paling murah kalo boleh tapi yang paling canggih
haa..camne tuh??

sebelum kawen, henpon yang ada semua en asben a.k.a en tunang (masa tu) belikan
hohohoh
dua kali jugaklah die belikan henpon sebab katanya hani pakai henpon sangat lasak!
taip mesej, tangan lagi laju dari paparan huruf kat skrin sampai pernah jammed!!

hahahahah

hani jenis kalau pakai henpon, memang pakai sepakai pakainya

then bila dah kawen

duit ade la sikit, sebab tanggungan masih belum ada
so en asben said, die nak beli sumthing yang nampak sebelum semua 'kepala agung' tu habes begitu jep

kumpul gadget sikit demi sikit taw
bukan beli sekali gus

kami ni bukan orang ada-ada pon
gred kerja pon kategori rendah-rendah dan sederhana rendah
huhuhuhu

ok lah..ni serba sikit hani update gadget yang ade
lain-lain...ondaway......ahahahahha..

(uish...pasni kene jimat dah, kumpul rumah boley???? :p)

HP 110 mini 
beli ni tahun lepas, kontrak dengan celcom broadband selama setahun
all package : RM888

dan sekarang, celcom broadband tu hani tak pakai modemnya
hani amik simkadnya and letak kat
Samsung Galaxy Tab 10.1

yang laptop mini ni kekadang pakai so kami decide beli modem Wimax
dan boleh bersekali dengan Laptop Dell, hadiah hantaran dari en asben



tapi broadband wimax kami terminat sebab dah ada celcom
tujuan memula amik wimax ni konon broadband tu nak letak kat opis en asben
tapi coverage kat opisnya tak berape bagus
terminate le

lepastu en asben beli iphone 3gs jep

kami beli line Celcom untuk i-phone ni

lepastu Blackberry Bold 2 ni hadiah en asben sebelum kawen ritu
pakai line prepaid Maxis
yang Blackberry Curve 9300 ni pakai postpaid U Mobile
Samsung Galaxy SII ni
en asben ni pakai postpaid Maxis



u mobile ni baru sign up semalam
nak try camne
mintak-mintak ok la
and baru tak sampai sehari pakai ni
coverage ok !

amik package yang paling murah
RM28 sebulan + 25 BIS monthly




kamera SLR pulak
hadiah kawen hani kepada en asben
so now sikit sikit kumpul aksesori slr
tak complete pon
banyak lagi yang en asben aim
so ni serba sikit yang ada la sekarang
next nak beli wide lense
huhuhuh







hani belikan en asben, Canon 550D, masa beli tu (tahun lepas) ingat nak amik Nikon D90
tapi  orang kedai tu suggest Canon
sebab Nikon time tu katanya mada in Thailand and dah 2 tahun published
Canon ni katanya Full HD n made in Japan
en asben ni pantang kalau dapat taw barang-barang made in Japan
nak ajeeeeeee beliau !
sekarang lagi canggih dslr banyak dah kuar, cuma kene kuarkan duit lebih lagi jep
hhuhu....cukupla dapat satu dulu
penuhkan aksesori yang ada then kalo ade rezeki baru beli lagi satu
katanya untuk basic and untuk hani !
hahhhahah..hani tak pandai sangat pakai benda ni, nak setting pebenda ntah
main snap jep pic, asal jadi sudahhhhhhh

inilah hobi sebelum memiliki anak sendiri...pasni nak buat hobi baru....kumpul anak ramai-ramai pulak..hehehe..bole???

♥kawan-kawan, tinggalkan link anda supaya saya mudah menjenguk page anda semula♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© Hanidatul's Blog | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™