Pages

Showing posts with label sakit gigi. Show all posts
Showing posts with label sakit gigi. Show all posts

Monday, November 19, 2012

penderitaan hari ini dan semalam

....hope esok sihat dah...

akibat dari kesakitan dan kebengkakkan gusi ni..maka pipi saya sebelah molat lagi!!!!


pastu, saje la gugel tadi, so nampak la....kemungkinan gigi bongsu tu tumbuh ala2 gambo kat bawah ni....hurmmmmm..seksa oi!! sakit!!!!!!!



bayangkan, semalam......makan pil tahan sakit untuk gigi...beli kat farmasi la...tak jalan!
selalu makan sebijik je ok dah


n lagi satu, banyak baca info kata umur 18-25 je akan rasa...ni dah 26.........still sakit lagi...how???

kene operate jugak ke??? alahaiiiiiiiiiiiiiiii

Monday, September 24, 2012

gusi bengkak / geraham bongsu



sekarang sedang menderita woo....sangat!!!
siap pening kepala bagai
tak tahan, makan benda keras sikit sangkut kat geraham tu n auch!!!!! sakettttttttttttttttttttttt



apa lagi cara nak buat kasi hilangkan semua nih???
semalam dah makan ubat untuk kurangkan bengkak..nampak gaya macam tak berkesan


huwaaa..


kat sini ada info sikit pasal geraham bongsu nih



Monday, January 31, 2011

kesakitan tumbuh gigi geraham bongsu yang melampau ok!

korang!
penah tak korang merasai ape yang aku rasa :(
sangat sakit taww...sakittttttttttttt.....waaaaaaaaaaaa
dah kali keberapa pun tak tahula
tak jugak hilang hilang sakitnya
dan tak jugak tumbuh tumbuh giginya
rasanya da mula start sakit macam ni since tahun 2005
masa tu ngah belajar lagi
die bukanlah sakit yang berlarutan
kekadang die ade kekadang die gone!
ehehehhe

ada macam macam mitos yang kita dengar pasal nak tumbuh geraham bongsu ni
orang cakap la kan
orang yang tumbuh geraham bongsu ni kiranya pertumbuhan tulang or badan die tu kira da tahap maksimum dah
takde pertambahan ketinggian dan kelebaran tulangmu
but kalau pertambahan lemak mu tu tak perlu tumbuh gigi bongsu.....sampai gigimu da rongak pon tetap akan bertambah lemak kalau over makan!
macam saya....ahahahahahahahah

hazabnya tumbuh gigi bongsu nih korang
nak makan pon susahh
takkan hari hari nak makan bubur je kot!
skali makan terkena kat tempat sakit tu
umangggaiiiiiiiiiiiiiiiiii
menjerit nok!
tiap kali gosok gigi
kompom berdarah punya
haihhhh...bile la nak tumbuh tak tahu laaaaa
sampai gigi mak ni da runtuh semua kot baru die tumbuh abeh
hahahahhahaahha

ok...ni i just nak share stakat mane yang saya tau la pasal gigi nih
mengikut apa yang hani baca kat satu laman web
tapi tak ingat plak laman web mana
lupe nak copy link dia
gigi ni dia macam gigi pengganti geraham kita yang sedia ada
means die macam back up la
but kan geraham kite ni masih sihat dan kuat
so die tade la cabut or rongak kan
tapi geraham bongsu ni tetap nak keluar jugak kat rahang kita nih
rahang kite ni dah ngam ngam taw dengan bilangan gigi kita
dats y la gigi bongsu ni 'push' nak keluar gak dok kat rahang kita
tu pasal la rahang kita sakit dan bengkak bengkak
degil tol kan gigi bongsu nih
dok je la dalam tu diam diam!
ley wat back up kot kot gigi lain da 'roboh'
baru la tumbuh naik atas
iskkkkkk
sakit taw!
makan obat macam xde kesan je
kesan pon dalam 2,3 jam je hilang pastu datang balekkkk
pergi lain lain farmasi
lain lain ubat yang die bagi sampai takot nak makan

kalini gigi bongsu saya ni bertambah manja lagi mengada ngada!
adeke datang skali pakej dengan demam dan selsema
siap sakit kepala lepastu bengkak kat pipi n leher 
adoiiiiiiiiiiiiiii
nape datang serentak ni sayang.....tak tahannnnn
sob sob sobb
sib baik cik suami banyak membantu
hahahaha...membantu ke???
bole la...bantuan spiritual
suruh saya lawan sakit neh
hhahahahaaahah

ade kawan saya cakap 
die pergi jumpe doktor kan mase die sakit macam ni
doktor tu suggest die untuk buang gigi bongsu tuh
which means OPERATION!
wahahahahahha
macam ngeri je dengar
minor operation je kot
buang gigi bongsu
tapi sakit ke ek???
haahhahahah



p/s: tetiba rasa macam nak operate gigi gwe.....buang semua
senang..xyah sakit sakit lagi dahh
bley gitew???????



♥kawan-kawan, tinggalkan link anda supaya saya mudah menjenguk page anda semula♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© Hanidatul's Blog | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™