Pages

Showing posts with label clomid. Show all posts
Showing posts with label clomid. Show all posts

Friday, June 8, 2012

same je

Today CD1 hani start over. Lewat sehari dari last month. Macam tade kesan je clomid ni. How??? Perlu ke hani teruskan??? Cuma yang hani perasan, masa amik clomid cycle lepas, EWCM tu pepanjang..hihihi...tapi belom rezeki lagi la tu. So?? Jap lagi hani nak ke Johor. alahaii....travel time period ni memang tak suka la.

This time punye cycle, Hani tanak amik ape ape la kot. Nak tengok cycle camane....kang kalau hani amik ubat pape lagi, period tingtong. Sebab apa yang hani perasan, tiap kali hani amik ubat, period akan tingtong sikit.

Contoh, hani amik EPO, jus perawan, pil maharani and segala jenis ubat, mesti period 'lari' sikit. 

So, insy..kalini nak biase je...tanak ubat ubat ni. Then afta next cycle, hani akan consult dengan doc. Baru nak jumpa doc. Sebab asben da bagitau ritu, katanya tunggu genap or lebih sikit 1 tahun 6 bulan kawen, baru jumpa doc. Sekarang masih belum lagi...huhuh....tungguuuuuu

but, projek untuk buat OPK akan tetap diteruskan. Sonok pulak...hahaah

cuma kan, apa yang hani perasan, even hani keluar EWCM pun, hani tak ovulate taw, berkisarkan pada OPK yang lepas, memang tade pon yang sama terang. So, lets try untuk kalini.


babai !


Wednesday, June 6, 2012

sape pernah on clomid???

Mintak tolong share sikit pengalaman kalian...

period yang tak regular akan diregular kan....betul eh????

so kalau period kite 30, akan jadi 28 hari??? betul ke???

or ada yang makan clomid, period tingtong jugak??? makin lewat???




Monday, May 14, 2012

clomid kali pertama

Alhamdulillah
 harini cycle day ke 7
dah selamat dah pusingan clomid kali pertama hani semalam
 
hari ke-2 hingga hari ke-6
waktu makan : sebelum tidur

kesan :

sebelum ni sememangnya period hani hari ke-5 baru bersih
but sejak awal tahun ni...hari ke-3 or ke-4 dah bersih

dan sejak makan clomid, back to normal balek
hari ke-5 bersih

petanda baik la kan.....


tanda-tanda or simptom-simptom pelik selepas ambil clomid??

tade rasa ape...huhuh.....sebab hani makan sebelum tidur kot

ada yang kata nanti cramp perut, dan macam-macam la
 


tunggu dan lihat je la k

Thursday, May 10, 2012

saya dah on clomid !



Assalamualaikum semua.....

lamenye tak post entry kat sini
menyendiri sekejap sebab malas nak taip....ekceli banyak story pending
tapi sebab malas nak taip so cerita tu hanya simpanan tetap je la eh

tak rajin nak review balek dah

so now nak story sikit pasal semangat TTC hani

hani da bincang dengan hubby
nak seriously berTTC semula sebab rasa macam kesian pulak kat keluarga mentua
tade cucu sampai sekarang


adeh....rasa bersalah pulak

so now, hani dah nekad
nak telan clomid tu 

hani dah jumpa gynae pada 9 Januari 2012 yang lalu dan die bagi hani clomid ni
tapi hani tak telan lagi sampai la semalam
baru ada semangat nak telan

hehehhehe

tapi hani telan waktu malam
sebab kalau ada effectnye, time tu tido...so mungkin kurangkan sikit beban nak rasai kesannya

insyaAllah.......semoga urusan dipermudahkan


yang buat hani rasa nak berTTC balik sebabnya hani pelik

sebab last month, hani memang tak fikir sangat pasal anak ni
malas nak fikir sebab rasa macam tanak sesakkan pale otak 
orang dok sebok tanya tanya, suruh sabar la bagai tu sume sebenarnye menyesakkan pale otak hani

hahaha...soriii k..bukan tak nak terima nasihat

tapi hani rasa bile korang cakap macam tu, lagi hani tensi.......so sebab tu la hani banyak diamkan diri

malas nak amik port orang......even ada yang suka nak stresskan kita pasal hal anak even kite kata kite tak kisah.....tapi die tetap suka tanya tanya.....haih


da ada anak, dah pregnant, jaga lah diri, anak anak anda k........doakan yang terbaik untuk kami yang TTC ni

tak perlu nak bangga sana sini macam diri sendiri tak pernah alami situasi TTC

maafla....ni pengakuan jujur sikit sebab jari jari ngah rajin pulak nak menaip dengan pantasnya

huhuhu....tak sia siap belajar kelas typing....


maaf sesangat andai ada yang terasa......bukan niat nak marah nak maki ape lagi nak mencaci.....semua TUAH tu dah kalian perolehi

so jangan lah nak riak even nak menunjuk dengan TUAH yang kami belum rasai




ok....ni macam dah luahan perasaan jek......xmo cerita banyak

sambung cerita balek....last month

hani perasan hani banyak dapat tanda tanda ovulation taw

dengan cramp perut, loya semua lepastu hani dapat banyak EWCM

so hani berBD macam biasa dengan asben, tak bagitaw die pon sebab hani rasa benda tu macam biasa je......dalam 3 hari jugak la hani jumpe EWCM tu.....hani mula berfikir taw


eh.....dah time ke?? subur sangat ke?? hahahahah

tapi still tak bagitaw hubby lagi sebab tanak mengharap even tak memikirkan hal tu

hani perasan EWCM tu pada cycle ke 17

lepastu, nak masuk cycle ke 30, hani still belum rasa nak period lagi even tanda tanda kebiasaannya pon tak muncul

hani pon pelik !!!! hani tak makan apa apa ubat langsung even homeopathy punye

hani buat la macam biasa sampai la last 3 days, tetibe rasa nak shishi, so hani ke toilet dan tetibe....eh....period sudaaaaaaaaaa

cuma pelik sebab satu ape tanda pon tak rasa taw taw je period

tu yang rasa ada semangat nak TTC balek tu...hehheheh

selalu hani period, hani akan rasa pening, nak muntah, perut cramp, pastu cam ulu ati tu rasa nak terbakar...huhuhu.....lebih kurang la..tak reti nak describe camne.....

hani rasa mungkin pemakanan hani kot......eh...yeke?? sbb hani da 2 bulan tak masak..hehehehe...

makan di kedai aja...........MALASnye kauuuuuu haniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii


hihihih....hubby yang suh sebab die skang balek lambat jek....so die kata makan luar je la...xyah beli barang dapor...kan da jimat kat situ =p


hohoh..ok laaa
doa doakan semoga hani berjaya k !!

aminnnn

Tuesday, April 10, 2012

period yang makin sikit

Assalam....kepada yang berpengalaman, hani nak tanya. Normally period hani punye tempoh dalam 5 hari taw. Hari kelima mesti da boleh mandi wajib la...tapi sekarang, hani ketiga dah bersih. Makin sedikit. Adalah faktor berat badan yang menjadi punca eh??? Risau la pulak.........Selalu hani hari pertama memang sikit je keluar, tapi sekarang hari pertama melimpah ruah. hari kedua tu nice nice la....tapi tetap kategori banyak. then hari ketiga sekarang, ade la seco'it je kata orang....sikit....normal eh camni???? 

Ekceli hani ingat cycle kalini nak on clomid, tapi dibatalkan lagi sebab rasa cam tak sanggup je nak lalui. Banyak sangat story orang makan clomid pastu sakit tu ini..heheheh.....syerammm maq!!



Friday, January 27, 2012

die datang.......

ok...harini cd ke 33
cik p da datanggggg

yeay !!!!


so kengkawan yang berpengalaman

perlu ke hani makan clomid period kedua or tunggu???


mintak pertolongan kat kengakawan yang pernah makan clomid



sebab dah banyak cerita dengar
 
ade kata jangan, ade kata makan je



tolong ehh



tenkiu

♥kawan-kawan, tinggalkan link anda supaya saya mudah menjenguk page anda semula♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© Hanidatul's Blog | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™