Pages

Showing posts with label marah. Show all posts
Showing posts with label marah. Show all posts

Wednesday, October 31, 2012

bila si gedik dan si penyibok MENYEBOK !

It happened almost 2 weeks ago 

:'(

But memory takkan pernah pudar dan hilang begitu saja
tambah-tambah bila yang menyakitkan telinga yang mendengar dan hati yang merasa

dan mereka anak beranak memang sangat penyibok !
yes...mereka anak beranak


mak dan anak !


hahahah....biasa la..isu sensitif ni, memang susah la nak lupa....
story to husband, dan dia pon ada perasaan yang sama...hate them much!

 Ya....mungkin hani sangat sensitif but pada hani, sensitif hani tu masih diperingkat boleh kawal lagi....tapi mustahil dan amat mustahil andainya sindiran yang macam tu diterima dan kalian tidak merasai apa-apa...i mean tade perasaan langsung ! mustahil...

ok...the story begin

a day before my SIL get married, hani, SIL n MIL saje sembang-sembang kosong bout baby
time tu my SIL tengah pakai inai 
hani n MIL tengah pack goodies

kitorang sembang-sembang pasal ada yang dapat anak, ada yang dah lama kawen tak dapat-dapat n about cousins yang dah beranak n blablabla.....its all bout anak la kan
then hani story la pasal situasi hani n husband yang masih belum ada rezeki ni, ye la....almost 1 year n 10 months...masih belum ada rezeki, so a bit cuak jugak if ditanya oleh mentua kan..sape tak cuak kan???

so far, alhamdulillah, my MIL sangat memahami....sangattt sangat memahami about babies...yup...mostly cousins or friends  yang dah kawen AFTER kitorang semua dah beranak and ada yang dah masuk anak kedua ketiga blablabla....

boleh nak dikatakan kat sini, hani sangat senang dengan sikap keterbukaan mak mentua hani sebab tak pernah push kitorang bout babies ! so tade la nak stress bagai...chill !

then hani story la pasal orang yang agak penyibok pasal kitorang yang masih belum ada anak ni...then she said " Rezeki tu Allah bagi.............relaks dulu "....i remember the words.

Ok tutup kisah baby untuk hari tu.

Next day, solemnization day. 20/10/2012.
Selepas selesai upacara pernikahan, then kitorang semua makan-makan la kat surau tu.
Masa tu hani tengah dok lepak ngan kazen husband and on dat time la tetibe sorang minah kepochi ni, datang kat hani n she asked "hani pregnant eh??" then hani jawab la...."No, rezeki belum ada"

Masa tu hani pakai jubah kain jenis lycra warna purple and ada tali kat belakang but hani tanak ikat. Ye lah....takot la nampak sangat kebuncitan tu..hahaha..so tanak la ikat. Masa tu, minah ni sibok nak ikatkan baju hani tu....hani cakap la hani tanak. Ok...dia diam.

Lepastu, hani join balek kazen n husband hani. Sembang-sembang n pegang duit mas kahwin.
Lepastu, hani tak berape nak sure sangat situasinya, tetiba si minah kepochi tu n  mak die pandang-pandang hani n hani rasa mungkin lah..die tanya mak mentua hani pasal baby....n entah tetiba mak mentua hani datang kat hani n cakap "penyebok la dorang ni"
so, hani faham la apa pertanyaan dorang tu, hani buat dekkkk je la..

Then, hani pergi la dekat husband yang tengah bersembang dengan kazen die. Tetiba mak mertua hani panggil, n sebelah mak mertua hani tu, mak kepada minah kepochi tu a.k.a makcik kepochi

Korang taw ..... dengan kuatnya suara makcik kepochi tu, dia bagitaw hani pasal petua nak dapat baby
ok, at 1st time, hani rasa die mungkin prihatin la kan..siap nak bagi petua bagai
petua die tu pasal susu kambing dan kurma, blend n minum, n niat

hani malas sangat nak layan, hani cakap nanti-nanti la hani buat. hani cakap la hani taw benda tu tapi belum buat lagi. even dengan mak mentua hani pon hani cakap camtu. mak mentua hani faham.

lepastu, dia cakap...hani kene susutkan badan tu, muda-muda ni beranak beranak beranak la banyak-banyak.
ok, hani diam. ia kan aje la ape die cakap..ekceli memang malas nak layan.

lepastu die cakap kuat n makin kuat pasal hani tade anak nih.

masa tu....Ya Allah..........tataw nak cakap camne ! bukan sedih taw....rasa nak lempang!!!!!!

memang agak kurang ajarlah kalau hani lempangkan..hihihih....ialah tapi hani rasa makcik kepochi tu pon tak patut kot nak tegur pasal anak kat hani dengan cara macam tu. memula hani cuba fikir positif. mungkin dorang ni prihatin sangat kot pasal orang yang tade anak ni. hani diam...lame-lame rasa macam semua orang dengar ! orang belakang tu siap pandang-pandang hani bagai. rasa macam muka ni dah jatuh kat kaki pastu nak kutip balik kasi lekat kat leher.

haaa.....hani rasa cam satu table kat belakang tu dengar apa makcik tu cakap. dah la cakap kuat. sangat kuat !!!

i'm not down...but i'm very dissappointed !

masa tu hani diam je sebab ape taw....hani fikir, anak die  yang dah kawen tu, i mean minah kepochi tu, dah ada anak sorang. mati-matian la hani fikir dia ada anak sorang. so hani diam. 

lepas habis majlis, hani balek n hani tak sabar nak story kat husband pasal benda ni tapi hani hold dulu.

Malamnya, masa tu tinggal la hani n SIL je kat rumah....hani tak ingat la camne mula story tu, hani tetiba tanya pasal minah kepochi tu...ye la nak taw la sikit background die kan

then SIL said die dah kawen but BELUM ADA ANAK JUGAK n her marriage TONGGANG TERBALEK !

lepas je dengar apa SIL cakap, lagi membaraaaaaaaa hati hani ni taw ! tak sabar nak story kat husband.

FYI, fizikal orangnya BULAT, GEMOK, PENDEK

lagi bulat dari hani....

hani dah dapat point kat situ. so i think makcik kepochi tu tak fikir kot pasal condition anak die, men hentam nak sebok hal orang lain sedangkan anak sendiri pon lagi teruk ! 

n masa otw nak balek tu, hani story la kat husband pasal kejadian siang hari n apa yang SIL bagitaw pasal minah kepochi tu. husband punya la marah n dia cakap, nape tak bagitaw die awal-awal. sebab husband pon memang tak suka dengan minah kepochi tu. gedik semacam, katanya.

Keesokkannya, 

i think my MIL faham apa yang hani rasa semalamnya, masa tu hani n mentua dok depan. hani ni jadi pembantu 'salam seluk' dia..heheheh....
so, masa tu, si makcik kepochi n anak kepochi die ni datang
mak mentua hani cakap, "haaaaaa.....datang dahhh"

pastu hani cam nak pandang la belakang sebab memang tanak sangat tengok muka anak-beranak tu
then mak mentua hani cakap "control hani, controlllllll"
so control la jugak.........tapi memang tak pandang dorang la.....rasa menyampah !


then hani remind husband n tunjuk kat husband dua makhluk Allah tu. then husband suh hani stay ngan dia. kalau die cakap pape lagi, husband nak 'tembak' je..hehhe...pandai cakap orang..diri sendiri pon tak betul. tonggang langgang. penyebok hal orang.

haihh..sampai la die da balek, tetibe je si minah kepochi tu cakap, 'nak tunggu kak ija, nanti kak ija tak nampak kita dah datang"
bluwekkkkkkkkkk....nak muntoh ijo!!!!!!
malas nak layan....lagi cepat blah lagi bagus (kata dalam hati je lah..hahhaha)
dalam majlis kan..masih ada lagi la nak hormattttttt

==========

hani tataw nak luahkan macam mana lagi tapi memang hati ni sakit sangat !!!!!!!!

mungkin ada orang fikir benda tu sekadar nak cara die kot nak cakap....tapi pada hani, dalam situasi yang ramai orang tu, hani rasa benda tu die tak patut nak 'sebar'kan dekat orang. masa tu memang dah redha dengan 'kekurangan' hani...but then bile dapat taw story sebenar dorang..i think dorang lagi teruk !!!

rasa cam nak patah balek masa tu n terus sound...."cermin diri tu elok ke tak sebelum nak sebok hal orang lain"


uhuhuhuhuhuh.......so orang-orang begini haruslah dihindari ye wahai TTC'ians sekalian alam !!!!

jangan cuba rapat...miahahahah......makan diri...



Wednesday, November 30, 2011

marah??!!!!!!!!

Ya Allah, sekarang ni emosi tak berape nak stabil

pantang di cuit sikit, melenting bagai nak rak

mungkin ada yang dah bosan dengan perangai ni

Ya Allah, kenapa la perasaan marah ni semakin menjadi jadi pada aku

rasa macam tak sanggup nak hadapi lagi


sebab sekarang ni makin kuat sangat melenting

kuat sangat nak marah

kuat sangat nak kecil hati

kuat sangat sensitif



hurmm.........istigfar hani istigfar

doa bebanyak.........semoga hati ini sentiasa tidak mudah marah


p/s : marah-marah nanti cepat tua !!!! 


Doa Menghilangkan Rasa Marah :
 

A’uzubillahi minasy syaitanir rajimi. Allahummagfirli zanbi wazhab gaiza qalbi wa ajirni minasy syaitanir rajimi.

Artinya: “Aku berlindung kepada Allah dari godaan syaitan yang terkutuk. Ya Allah, ampunilah dosaku dan hilangkanlah kepanasan hatiku dan lepaskanlah aku dari gangguan syaitan yang terkutuk.”

Doa Menghadapi Orang Sedang Marah :

La ilaha illallahul halimul hakimu, subhanallahi rabbus samawatis sab’a wa rabbul ‘arsyil ‘azimi, la ilaha illa anta ‘azza jaruka wa jalla sana’uka.

Artinya: “Tiada Tuhan melainkan Allah yang Maha Kasih Yang lagi Maha Bijaksana, Maha suci Allah Tuhan yang memelihara tujuh langit dan yang memelihara ‘arsy yang besar tiada Tuhan melainkan Engkau, sangat kuat perlindungan-Mu dan Maha tinggi perlindungan-Mu.”
 
 
 
 


semoga hatiku sentiasa tidak marah...aminnn

Wednesday, August 10, 2011

mood swing !!

Ya Allah
kenapa harini
kenapa semalam
kenape aku jadi macam tu
Ya Allah
ampunilah dosaku
en asben
ampuni dosa isterimu ini
maafkanlah isterimu ini

Astagfirullahal'azimmmmmmm

kau berikanlah aku ketenangan hati
kau bantulah aku dalam mengawal emosi ku
aku mohon pertolongan dari mu
agar aku dapat mengawal emosiku

Astagfirullahal'azmimmmm




*********************************************


maaflah kalau percakapan ni terkasar sikit
sebab hani da lama bertahan
dan tak lepas lepas

hani over stress minggu ni
mood swing
mungkin cik P nak mai
kalau ikot kiraan dari bulan lepas
ikotkan harini cik P mai
tapi kalau ikot tarikh
lagi 3 hari cik P mai

nak salahkan cik P pon
takley

sebab
ada makhluk Allah kat ofis nih
katanya kerja hampir 30 tahun
tapi buat kerja macam baru setahun kerja
hani geram sangat
nak tegur tapi fikir die senior dari kita
tapi agak agaklah
kita sengsama berjawatan sama
tolongla buat kerja awak betul betul
bukan setakat rekod surat n jadi penghantar surat
kalau ada benda benda yang awak boleh setelkan
dan memang perlu awak setelkan
BUAT LAH ~!!!!!!!!!!!!!

jangan main pas pas kerja kat orang
tolong lahh
hani da bosan kerja ngan orang macam nih
menyampah taw !!!!!
bukan berat mane pon kerja ko tuh
tu pon nak berkira kerja ke
hani malas la nak berayat kurang ajar kat sini
tapi dalam hati ni



astagfirullah

ya allah................


semoga kau membantu aku dalam setiap urusan
dan semoga akan ada insan lain yang sudi bertukar kerja dengan aku
aku dah tak tahan nak berada dalam situasi macam ni lagi

fyi, hani ada mintak pertukaran
hani dapat kat JKR
kat Maju Junction
tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii


tade pengganti hani kat sini dan pengarah hani tanak sain surat hani

haihh !!!

semoga ada insan lain nak ke sini




sesiapa yang berkenaan

hani minta pertukaran ke sini dengan kadar segera
untuk jawatan
 
 
 
SETIAUSAHA PEJABAT N27


sekian, terima kasih.

Tuesday, July 12, 2011

EL dan nak tukar !!!!!!

selamat pagi bloggers
harini awal sikit key in entry 
sebab??

hani EL
kesihatan fizikal tidak memberansangkan

kesihatan emosi masih lagi terganggu

harini ada meeting pulak

hurmm......minit minit minit

nak termuntah dah asyik buat minit jep

bosan!!!

ade ramai pegawai pon still harapkan  kumpulan sokongan ni buatkan

pe guna dapat gaji tinggi tinggi weh??!

perut pepagi buat hal

en asben keje rini

tinggal la hani dan 5 ekor yang lain

melayan kerenah dorang ni boleh hilangkan stress

haih!!!!

cik P, pliz dun come in



lemah lemah lemah

tak larat nak tengok muka muka 'puaka' kat ofis

tu pasal buat decide nak el or mc today

besides badan panas panas-panas, kepala sengal sengal

nasib baik preparation for diz meeting (morning) da siap

kalo tak, lagi haruuuuuuu la saya

mane lagi tempat yang boleh buat pertukaran untuk jawatan


SETIAUSAHA PEJABAT, N27


ade sesiapa tahu tak??? 

area kuala lumpur sahaja

please inform me ya!


nak tukar !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Friday, July 8, 2011

akibat BERSIH

 akibat dari kes nak buat perhimpuan haram ni
 
tak pasal-pasal en asben kene standby kol 12.00 tengah malam nih
waaaaaaaaaaaa.........................

hani cakap kat en asben semalam

nak folo....tak dulik...nak ikot jugak

malam malam takot r tinggal sensorang....aicece...manje manje plaks


korang ni menyusahkan rakyat taw !!!!!!!!!!!




kat sini hani dapat tru email, 

tak sure ye ke tak kawasannya

so,  papehal...

JANGAN TURUN KL ESOK YER !!!


pangkah baju kuning!
 
 
 
 
 
 
 
 
 kawasan roadblock :


 start khamis malam ni sampai ahad 
 
 
 
  1. Putrajaya to KL,
  1. Towards Kajang toll from Bangi,
  1. Jalan Enggang towards AU2 and AU3,
  1. From Damansara towards Penchala,
  1. After Bukit Jelutong / Shah Alam traffic into Kampung Subang,
  1. Damansara toll to Kayu Ara,
  1. Subang airport road,
  1. Jalan Haji Sirat to Taman Sri Pekan,
  1. Klang,
  1. Front of Monash University ,
  1. Towards Cyberjaya,
  1. Jalan Kampung Pandan into KL
 
 

Friday, July 1, 2011

SAY NO TO BERSIH !!!!

kawan-kawan

please jangan join ni taw

memalukan negara jep !

haihh.....wut for haaaa???????
negara dah cukup aman, jangan la nak kasi kalut kalut nih


kalo join jugak, korang ni memang menyusahkan rakyat

sebab???

time tu kan hari minggu

time orang-orang nak bercuti

nak berjalan-jalan dengan keluarga

buat sesak !!!!!


iskkk.....i hate dat !!!!!

Thursday, June 30, 2011

luahan hari ini


terlalu confident sangat pon, jatoh ke laut jugak, nak memperbetulkan kesilapan, cara nasihat tu pon dah nampak hati tak bersih, nak mendengar nasihat orang lain?? diri sendiri belum tentu boleh terima, berbicara pasal agama, saya bukan alim ulamak, cukup sekadar tahu yang basis, haih..manusia....ilmu setitik berbicara bagai ilmu sekolam, berdakwahlah, memang itu yang digalakkan..cuma perbetulkan cara tu jangan sampai orang ingat awak tu pon 2 x 5 = 10 ........ neway, tenkiu :) peace, aman, bahagia, tenteram jiwa raga.....



Thursday, May 19, 2011

feels like want to scream + cry + kill people!!





CRAZY ENTRY!!!

yup..my mood not balance today!

u hate me???
go on!!




i just want to be me.....i'm a moody person

any probs???

sumtimes feels like want to cry......alone, lonely n blablablaaaaaaa

huwarghhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!

bad mood!!

harini dan semalam memang hari hangen sedunia untuk hani
sebab???
tak perlulah diceritakan disini sebab ianya akan meng'aib'kan sumbody 

geram, sakit hati, menyampah, marah, isk..entah apa lagi ayat 'manis' yang nak dikeluarkan dari mulut hani nih

sabar.........dah tak tahu macam mana nak release kan marah ni taw
rasa macam nak nangis je nih

siyes nak nangis!!!!

penat lelah cuba macam macam at last kamu buat bodoh je???
nanti kamu dan golongan seangkatan akan menyalahkan ku atas apa yang bakal berlaku

watefish!!!!!!!!!!!!!!!!

kamu ingat segala yang aku buat ni tak perit?!!!!

haih.......rasa nak jerit, semua orang aku nak maki nih!!!




ASTAGFIRULLAHALA'ZIM.........

semoga aku lebih kuat dan matang dalam urusan ini......

Tuesday, May 10, 2011

fed up!

haih....my PC wat hal!!
my blogs updates disappeared tetiba je!!
 
SANGAT FEDUP!!
sebab tak dapat taw sape yang updates blog


BORING!

♥kawan-kawan, tinggalkan link anda supaya saya mudah menjenguk page anda semula♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© Hanidatul's Blog | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™