Sabtu lepas, Hani nekad nak start buat treatment. 1st yang Hani buat, Hani ambil darah pada CD21. Temujanji dibuat malam hari sebab siang doktor tade. So malam tu, berserah la Hani buat rawatan. Ambil darah je pun. Ye la...agak cuak sebab tak pernah seumur hidup ambil darah.
Turn dah sampai. So masa doc nak cari urat kat tangan Hani. Die da bebel2 sebab kat tangan or lengan Hani tade nampak urat. hhuhu....ye la...tangan gebu !
Even nurse pon siap cubit-cubit tangan Hani katanya gebu sangat...hahahaha......sakit ok!
Ada 4 tempat die cuba ambil darah tapi semua tak dapat. Sampai la part last sekali, baru la darah tu nak kasi kerjasama. Katanya darah Hani pekat likat n gelap. dats mean banyak kolestrol
Ambil darah je. Pastu Hani bayar RM160 then balik tunggu result.
haaa..sampai bengkak la urat doc tu nak carik darah...huhuhuhu...xpelah...berkorban sket
Few days before......Hani ambil OPK untuk test ovulation Hani
tataw camne bile upload pic jadi terbalik plak
pic bawah ni CD20, 8/3/13 jam 2.15 ptg...
tapi pic ni diambil keesokkannya, so maybe line tu dah blur sket.
haaa...memula tak nampak then almost CD19-20 baru terang kan.....bajet time tu ovulate la....tapi senanya tak bila Hani dapat result from doc yesterday.......
paras hormon progesteron Hani rendah........
bile Hani search pasal ni, hurmmm....im PCOS actually......
doc suruh ambil ubat kat die before CD5...
bile dapat taw result tu orang pertama yang Hani bagitaw, husband then mak Hani. Kebetulan masa tu Hani kat rumah mak semalam sebab Hani cuti, husband kerja....
Memula tu ok, then bile husband balek je...huwaaaaaa
terus menangis..........chances to a bit low!!!!
takkan nak happy kan?!!!!
mmg tataw nak cakap camne dah....benda yang Hani tanak tu tak sangka kene plak kat diri sendiri.
Then bile baca2......most PCOS ni mmg payah but chances tu tetap ada.......kan???
lemah longlaiii...til today, pergi kerja.....memang tade mood !!!
sedihnyaaaaaaa ;(


