Pages

Monday, August 15, 2011

mereka berjaya

rezeki mereka di bulan baik
semakin ramai yang dapat khabar gembira

me???

cik P dah mai...
baru je abeh
CD kelima

mungkin lepas ni????


doakan murah rezeki hani


dalam hati ada sedikit jeles

tahniah untuk kalian

sudah masuk

pagi tadi
saje cek balance gaji, online
dahhhhhh masyukkkkkk

tapi a bit pelik
macam kurang jeppp
terus la bertanya kengkawan
sepatutnya half dari gaji pokok kan
tapi ni mcm more than half hani tak dapat

so berkira kira la hani
hurmmmmmmm
rupa rupanya siap dah potong kwsp
aiyokkkk
patutlah kurengggg
tanye pulak kawan  yang dah tak potong kwsp
memang lagi fenin la hambe

huhuhuhuhu

tak kisah la
asalkan ada rezeki tambahan
boleh soping soping petang nih

ingat nak EL je tadi ngan en asben
tak jadi pulop

huhuhuhuhuh

esok maybe !!!

tapi isi HRMIS dulu la
inform bos awal awal

sebab kami nak soping !!!!!!!!!


yeay !!!





Saturday, August 13, 2011

selamat berbuka

terlebih rajin pulak arini nak update belog

selamat berbuka semua !!




tu je nak cakap ;p

my bad


harini dok rumah je
kemas kemas rumah
almaklum
sedang ber'cuti' sementara
so berani la nak buat kerja kerja berat sikit
lepastu kucing kucing pon banyak sangat bual hal
isk..penatt hambe !!

rumah.......dah lapan kali mop agaknya
basuh semua sekali kain buruk
kain baju
tu pon sebab tak cukup tempat nak sidai
ade sebakul comel lagi tak dibasuh
tukar cadar
susun balek pinggan mangkuk dalam kabinet
bukak langsir lama
rendam
tapi tak basuh lagi
langsir baru??? tunggu next week la baru pasang
pasang awal sangat tak besh !!
tak rasa mood raya nanti
buang habuk sawang semua pakai penyapu
mop lagi rumah
mop lagi dan mop lagi
adehhh

sampai flat !!!!
memang penat 

lepastu
bukak lappy
tengok utube
melayan penat kejap
kasi release itu tensi kepenatan
tapi nasib baik takmo tidur
heheehehe

agaknya mata nih dah cukup tidur kot
even badan ya amat letih

beberapa minit kemudian


en asben balek dari kerja
bawak balik pewangi rumah yang keberape entah
setiap sudut hani nak letak pewangi semburan tu
heheheehhe

lantak lah
asal jangan kasi fening sudah la dengan baunya

en asben ke toilet
hani di dapur

kemudian.........

kedebabommmmmmm

bunyi macam ada benda jatoh
kat pintu nak ke toilet

adeh
en asben saya tergolek !!!!!!

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa



tulun tulunnnnn

risonya hambe

hurmmm....

en asben marah marah kat hani
bukan marah tengking tengking yep
marah nada lembut
hehehehhe

"lain kali, letaklah kain pijak kaki kat pintu ni........LICIN"


aaaaaaaaaaaa


my bad!!!!
mop rumah tadi pakai dettol
agaknya dettol tu licin kot
ke lantai (tile) tu yang licin kene dettol???

which one !!!

ok....i;m sorry asben

next time hani letak kain tu yep

aiyo......dah terpele'ot tangan en asben

kene lah hani urut urut sikit tak kasi angin masuk

ajak en asben g klinik
xmo !!!!

hurm....mintak mintak la tangan en asben tade pape

psttttt....

en asben ngah titon kat sebelah, sambil sambil melayan sakit tangannya,....terus bommm..titon !!

kesian asben saya...huhuhuhuhuu


PERINGATAN

kepada isteri isteri yang rajin mop rumah (macam saya..hihihi)
jangan lupe letak kain lap kaki tu balek kat memane bahagian yang rajin basah yep...contoh macam pintu nak ke toilet tuh, kalo tak....adeh..orang kesayangan yang jadi mangsa....(peringatan ini khas untuk diri saya sendiri, harap maklum!)








Friday, August 12, 2011

hani rasa laa...........

tengok kat page hani ni
sebelah tu
hani dah state cycle day hani since november 2010, 
before kawen....
hani kawen disember 2010

tengok kiraan hari nya....

tak berape tepat setiap bulan tapi
tak terlalu jauh ketinggalan 

kira tak berape tingtong la kan

masa bulan 3,4 dan 5 tu tak berape bagus kan kitarannya

sebab???

yang hani rasa laa.......

1. kenaikan berat badan secara tidak normal.....mendadak ko !!!
2. sebab terlalu fikirkan pasal pregnancy,....mungkin
3. stress tengok orang lain da membunting.......membuak buak


hani rasa tu lah punca kenapa ia menjadi ting tong

selepas tuh
2 bulan nih

alhamdulillah
kembali normal

mungkin.....hani rasa laa.....

sebab??

hani kawal pemakanan
tapi tak kawal sangat pun
cuma diet sikit
hhhuhuhuhu

kemungkinan ia akan kembali normal n normal

semoga diberikan kesihatan yang baik baik untuk hani
mungkin ada hikmahnya





♥kawan-kawan, tinggalkan link anda supaya saya mudah menjenguk page anda semula♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© Hanidatul's Blog | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™